قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / اختلاف دستگاه های اجرایی و بنیاد شهید مانع پرداخت هزینه های بیمه تکمیلی

اختلاف دستگاه های اجرایی و بنیاد شهید مانع پرداخت هزینه های بیمه تکمیلی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خواستار نشست مشترک سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برطرف کردن موانع مالی اجرای بیمه تکمیلی ایثارگران شد.

کهف شاهد: نایب رییس مجلس شورای اسلامی خواستار نشست مشترک سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برطرف کردن موانع مالی اجرای بیمه تکمیلی ایثارگران شد.

 عبدالرضا مصری نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در حاشیه برگزاری جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حل مشکلات ایثارگران اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر اختلافی بین دستگاه های اجرایی و بنیاد شهید در مورد تامین هزینه های درمانی ایثارگران (بیمه تکمیلی) وجود دارد، بر این اساس دستگاه های اجرایی معتقدند که بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی اصلی پرداخت هزینه های بیمه تکمیلی است.

وی ادامه داد: اما در مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان می کند که چنین پول هایی را برای پرداخت در اختیار ندارد و دستگاه های اجرایی بایستی متقبل هزینه های آن باشند. دستگاه های اجرایی هم بر این استدلال پافشاری می کنند که چون در بودجه سالیانه آنها دیده نشده است، بنابراین این اعتبارات برای این موضوع منظور نشده است، که این استدلال در مورد دستگاه های اجرایی بزرگتر صدق می کند.

 عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه باید با دعوت از بنیاد شهید و سایر دستگاه های اجرایی دست اندرکار، تکلیف بیمه تکمیلی را روشن کند. از طرف دیگر چون بیمه دی بدهی های زیادی به سایر بیمه ها و مراکز درمانی دارد، متاسفانه چون بدهی ها پرداخت نشده است، آنها همچنان منتظر دریافت طلب خود هستند و این موضوع تبدیل به یک چالش بزرگ بین دستگاه های دولتی شده است، اگرچه ما مانع قانونی برای اجرای مصوبات ایثارگری به خصوص در حوزه بیمه تکمیلی ایثارگران نداریم.

 نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسائلی مانند بیمه تکمیلی و درمان ایثارگران احتیاج به تصویب قانون جدید ندارد چرا که قانون به وضوح تصویب و ابلاغ شده است اما لازمه آن صدور دستور از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای برگزاری نشست مشترک با بنیاد شهید در جهت اجرای مصوبات قانون ایثارگری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *