قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / ایجاد همگرایی بین آموزش و اشتغال ایثارگران از برنامه‌های بنیاد است

ایجاد همگرایی بین آموزش و اشتغال ایثارگران از برنامه‌های بنیاد است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت ایجاد زمینه ورود ایثارگران به بازار کار و ایجاد اشتغال برای آن‌ها، همگرایی بین آموزش و اشتغال ایثارگران را از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد.

کهف شاهد: حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از استماع گزارش اداره کل آموزش بنیاد و تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش، رشد کیفیت تحصیلی و افزایش تعداد ممتازین در بین دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر را نشانه تلاش ویژه آن‌ها دانست و گفت: در سال‌های گذشته شاهد رشد میزان قبولی ایثارگران در دانشگاه‌های روزانه دولتی بودیم. در حال حاضر از ۱۱۰ هزار دانشجوی ایثارگر ۸۴ هزار نفر شهریه پرداز هستند و ۲۶ هزار نفر نیز در دانشگاه‌های روزانه دولتی مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: همچنین در ۴ سال اخیر شاهد رشد ۶ درصدی دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر بودیم. در ۳ سال گذشته نیز ۵۷ نفر از ایثارگران بدون استفاده از سهمیه رتبه‌های زیر ۱۰۰ را در کنکور سراسری به دست آوردند و در سال ۱۳۹۶ رتبه اول گروه ریاضی و در سال ۱۳۹۷ رتبه نخست گروه علوم انسانی از ایثارگران بوده‌اند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مشکلات مالی موجود گفت: با وجود این مشکلات که موانعی را برای پرداخت بدهی به دانشگاه‌ها ایجاد کرده است، با متمرکز کردن سیستم پرداخت از ایجاد بدهی برای دانشجویان ایثارگر جلوگیری شده است و از این نظر آرامشی در بین دانشجویان شاهد و ایثارگر ایجاد شده است و امیدواریم بتوانیم با بهبود شرایط به‌تدریج برای حل این مشکلات اقدام کنیم.
معاون رییس جمهور با تأکید بر اینکه ایجاد همگرایی بین آموزش و اشتغال ایثارگران از برنامه‌های بنیاد است افزود: طرح تحولی ارتقای کیفیت مشاوره و هدایت تحصیلی و شغلی از موضوعاتی است که با همکاری ادارات کل آموزش و اشتغال و کارآفرینی پیگیری می‌شود و در همین راستا انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای و تدوین برنامه هدایت تحصیلی و شغلی ایثارگران صورت گرفته است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به راه‌اندازی سامانه سجایای دانش آموزی برای ۴۰ هزار دانش‌آموز شاهد و ایثارگر سراسر کشور در آینده نزدیک گفت: تلاش برای هدایت دانش آموزان و داوطلبان آزمون سراسری به رشته‌های فنی و حرفه‌ای از فعالیت‌هایی است که در راستای هدایت ایثارگران به بازار کار صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به عضویت بیش از ۳۰۰۰ نفر از ایثارگران در هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: باید با حضور جدی و تعامل با هیأت عالی جذب هیأت علمی و با توجه به توانمندی‌های بسیار خوب علمی و پژوهشی ایثارگران، برای اجرای قانون و عضویت بیشتر آن‌ها در هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تلاش کنیم.
وی در انتها گفت: طبق آمار رسمی دریافتی در سال ۱۳۹۷ میزان دانشجویان ممتاز دوره دکتری در بین دانشجویان شاهد و ایثارگر ۲۱/۵۴ درصد بوده است و این در حالی است که این رقم برای سایر دانشجویان ۱۹/۶۴ درصد است که این موضوع بیانگر تلاش و جدیت دانشجویان شاهد و ایثارگر در کسب علم و دانش است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *