قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / جلسه مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد در قم برگزار شد

جلسه مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد در قم برگزار شد

مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزند شهید با حضور طلاب فرزند شهید و سخنرانی آیت الله سعیدی فرزند معزز شهید و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آیت الله محمدی عراقی رئیس هیئت موسس این تشکل در حرم حضرت معصومه(س) برگزار گردید.

کهف شاهد: آیت الله سعیدی در این مراسم با اشاره به ضرورت تقویت روحیه انقلابی در حوزه علمیه قم افزود: یکی از دغدغه های رهبری حفظ روحیه انقلابی در حوزه علمیه قم است و طلاب فرزند شاهد باید سرآمد جریان انقلابی در حوزه باشند؛ امروز طلاب باید از حزب گرایی پرهیز کرده و تنها در راستای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کنند.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: مهارت تصمیم گیری، مهارت گفت وگوی سازنده و مؤثر با افراد مجموعه، توانایی جسمی، فکری و معنوی، مهارت پیشبرد اهداف مجموعه و مواردی از این دست از جمله ویژگی ها و شاخصه های انتخاب یک هیأت مدیره است.

نماینده ولی فقیه در قم در پایان یادآور شد: ما باید افرادی را برای مدیریت انتخاب کنیم که از شایستگی لازم برخوردار باشند و بر حجم مشکلات و گرفتاری های موجود نیفزاید.

در ادامه حجت الاسلام ملک دار روحیه جهادی و انقلابی را یکی از ویژگی های تاریخ پر افتخار حوزه های علمیه دانست و گفت: اگر بخواهیم این تاریخ کهن را حفظ کرده و ارتقا بدهیم، باید روحیه انقلابی و جهادی را در همه اقشار مختلف حوزه حفظ و تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن جزء هویت روحانیت است، اظهار داشت: در ذات روحانیت نوعی روحیه جهادی و انقلابی وجود دارد، زیرا مبارزه با بدخواهان انقلاب از وظایف ذاتی حوزویان به شمار می رود؛ امروز تقویت انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار بدون تقویت روحیه انقلابی ممکن نیست.

حجت الاسلام ملک دار خاطرنشان کرد: طلاب در حوزه های علمیه همواره انقلابی عمل کرده و در سال های اخیر نیز این روحیه تقویت شده و ما شاهد پیشگامی طلاب و روحانیت در عرصه های مختلف هستیم.

مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان اینکه رزمندگان و شهدای روحانیت الگوی طلاب انقلابی هستند، گفت: امروز تربیت طلاب با روحیه جهاد و ایثارگری در زمینه انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه بسیار مؤثر خواهد بود.

همچنین آیت الله محمدی عراقی در این مراسم به حضور افتخار آفرین روحانیت در عرصه های جهادی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز باید دانست که راه شهدای مدافع حرم در امتداد راه شهدای دفاع مقدس است؛ روحانیت در این زمینه نیز حماسه های بسیار مثبت و با شکوهی آفریده است.

وی در ادامه از تشکیل مجمع طلاب و فضلای فرزندان شاهد ابراز خرسندی کرد و گفت: این مجمع برای مقابله با آسیب های اجتماعی شکل گرفته است؛ امروز خانواده های شهدا از روحانیون فرزند شهید انتظار دارند که فرزندان شهدا را از لحاظ فکری، فرهنگی، معنوی و اخلاقی تغذیه کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با شبهه پراکنی سعی می کند اراده خانواده های شهدا را سست کند، ابراز کرد: روحانیون فرزند شهید از آن جهت که خودشان فرزندان شاهد هستند، به مراتب بیشتر می توانند بر مبای فکری سایر فرزندان شهدا در کشور اثر بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *