قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / عضو هیئت مدیره کانون همبستگی فرزندان شاهد از امداد رسانی تیم ۲۰ نفره فرزندان شاهد در مناطق سیل زده خبر داد.

عضو هیئت مدیره کانون همبستگی فرزندان شاهد از امداد رسانی تیم ۲۰ نفره فرزندان شاهد در مناطق سیل زده خبر داد.

‍ عضو هیئت مدیره کانون همبستگی فرزندان شاهد از امداد رسانی تیم ۲۰ نفره فرزندان شاهد در مناطق سیل زده خبر داد.

کهف شاهد:  دکتر مهدی شیردل در خصوص حضور فرزندان شاهد در مناطق سیل زده گفت: در راستای پیامی که مقام معظم رهبری به نیروهای نظامی و امدادی در جهت کمک رسانی به مردم سیل زده دادند ما هم وظیفه خود دانستیم که در مناطق سیل زده حضور داشته باشیم و مردم کشورمان را تنها نگذاریم. به همین منظور اعضای کانون همبستگی فرزندان شاهد در قالب تیمی ۲۰ نفره از سراسر کشور از هفته گشته در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده است.

فرزند شهید علی محمد شیردل ادامه داد: از روز شنبه هفته گذشته بود که فراخوان حضور در مناطق سیل زده را در کانون همبستگی فرزندان شاهد اعلام کردیم و از روز پنجشنبه گذشته برای کمک رسانی راهی استان های گلستان و لرستان شدیم.

مسئول گروه جهادی نائب الشهید امداد رسانی مردم به هموطنان سیل زده را مثال زدنی خواند و اذعان کرد: مردم در روزهای نخستین با ارسال کمک های خود توانستند گام بلندی در جهت حمایت از آسیب دیدگان بردارند. در حال حاضر نیاز است که مردم اقدام به خرید لوازم منزل برای سیل زدگان کنند. چراکه سیل تمامی خانه های شهرستان پلدختر را زیر آب برده است و مردم هیچ گونه اسباب و لوازمی برای ادامه زندگی ندارند.

دکتر شیردل گام دوم از امداد رسانی ها را معطوف به خدمات فنی خواند گفت: با وجود آن که بسیاری از خانه های پل دختر در حال تخلیه از گل و لای است احتیاج به گروه های فنی برای خدمات رسانی وجود دارد. در شرایط فعلی نیاز به حضور افراد کاردان در حوزه های مختلف فنی است که با توانمندی های خود بتوانند گوشه ای از خسارت های وارده به مردم سیل زده را جبران کنند.

عضو هیئت مدیره کانون همبستگی فرزندان شاهد در خصوص خانواده های ایثارگر سیل زده نیز گفت: طبق برآوردها حدود ۵۰۰ خانواده ایثارگر سیل زده امروز در شهرستان پلدختر خانه هایشان آسیب دیده که از این تعداد حدود ۳۰ خانوار خانه هایشان به شکل جدی تخریب شده است. به همین خاطر پیشنهاد ما به بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که جدا از تسهیلاتی که بیمه کوثر پرداخت می کند، مبالغی هم به عنوان کمک هزینه به خانواده های ایثارگر سیل زده پرداخت شود. چراکه تسهیلات بیمه ای در حد بازسازی منازل کارایی دارد و ایثارگران برای خرید لوازم منزل قدرت مالی چندانی ندارند.

دکتر شیردل حضور مردم در مناطق سیل زده و کمک رسانی های آنها را متاثر از فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و گفت: اعضای کانون همبستگی فرزندان شاهد بیشتر برای تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار گرد هم آمده و بر همین اساس کمک رسانی های خود را در مناطق سیل زده آغاز کرده است. ما هم به تاسی از پدران و رزمندگان دوران دفاع مقدس در کنار هم وطنان خود در مناطق سیل زده حضور پیدا کردیم تا کلمه ایثار معنای جدید پیدا کند. همان طور که حضرت آقا فرمودند جوانان امروز نه تنها چیزی از نسل های دوران دفاع مقدس کم ندارند بلکه نسبت به آن زمان شور و حرارت بیشتری دارند. بر همین اساس می بینیم امداد رسانی جوانان در کمک به هموطنان رنگ و بویی دیگر دارد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *