قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / بنیاد در خصوص ایثارگران سیل زده به مجلس گزارش دهد

بنیاد در خصوص ایثارگران سیل زده به مجلس گزارش دهد

رئیس فراکسیون ایثارگران خواستار ارائه گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران به مجلس از وضعیت جامعه ایثارگری در مناطق سیل زده شد.

کهف شاهد: رئیس فراکسیون ایثارگران خواستار ارائه گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران به مجلس از وضعیت جامعه ایثارگری در مناطق سیل زده شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیلاب مخرب در برخی از مناطق کشور و اسیب های وارده به کشورمان از جمله جامعه ایثارگری اظهار داشت: متاسفانه در جریان سیل اخیر  بیشتر استان های کشور دچار آسیب هایی شدند که در این میان استان های گلستان، لرستان و خوزستان بیشترین خسارت ها را متحمل شده اند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در خصوص وضعیت خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مناطق سیل‌زده خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در مناطق سیل زده به شدت به دنبال آن هستیم، وضعیت سیل زدگان ایثارگر است که متاسفانه در استان های گلستان، لرستان و خوزستان دچار آسیب هایی شده اند. در این چارچوب امیدواریم بنیادشهید حضور فعال تری در این مناطق داشته باشد و همانطوری که مسئولان در این مناطق حضور دارند، روسای بنیاد شهید  وامور ایثارگران بایستی حضور فعالتری داشته باشند و جانبازان بالای ۷۰ درصد، اعصاب و روان و خانواده معظم شهدا را به مناطق امن منتقل و از دولت برای آنها کمک بخواهند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم تاکید کرد: ما بی صبرانه منتظر گزارش آقای شهیدی، رئیس بنیاد شهید از وضعیت جامعه ایثارگری و عملکرد بنیاد در مناطق سیل زده هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی در پایان متذکر شد: به نظر می رسد بنیاد شهید در این مورد باید دقت لازم را داشته باشد و در گزارش خود در خصوص جانبازان بصیر، ویلچری و والدین شهدا، اقداماتی که انجام داده است را برای نمایندگان مجلس تبیین کند.

رئیس فراکسیون ایثارگران همچنین از طرح سوال از بنیاد شهید در صورت عدم ارائه گزارش در آینده نزدیک خبر داد.

نماینده ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح ها و لوایح ایثارگری یادآور شد: الحمدالله قانون بیمه تکمیلی ایثارگران پس از تصویب و تایید شورای نگهبان از سوی مجلس به دولت ارجاع و رئیس جمهور هم آن را برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد. بر این اساس، این قانون همت مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران را می طلبد، چرا که در قانون بودجه سالجاری لحاظ شده است.

وی افزود: نکته دیگر در رابطه با طرح اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به ایثارگران است که به شورای نگهبان ارجاع شد، اما آن را در سال گذشته مورد تایید قرار نداد و مجددا از سوی مجلس در روزهای گذشته به شورای نگهبان  ارسال شد و امیدواریم در وضعیتی که آمریکای جهانخوار این گونه با سپاه پاسداران ما برخورد می کند، این شورا با تایید آن، هدیه مناسبی را به رزمندگان ما در سال جاری اهدا خواهد کند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: بحث ماموریت آموزشی و چند طرح دیگر در حال حاضر در فراکسیون در حال بررسی است و در اولین فرصت آن را به صحن علنی خواهیم آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *