قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / ششمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا برگزار شد

ششمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا برگزار شد

ششمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا با حضور و سخنرانی «معاون اول رییس جمهور»، «نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران» و «وزیر اطلاعات» برگزار شد.

کهف شاهد:دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور  در ششمین کنگره ملی بزرگداشت روز شهدا که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با بیان اینکه اگر امروز چیزی به نام ایران و انقلاب اسلامی وجود دارد به برکت خون شهدا است افزود: این کنگره به نام شهدای امنیت نام‌گذاری شده است، کار این شهدای گران‌قدر بسیار دشوار و مهم بوده است و در زندگی خود گمنام زیسته‌اند و سرانجام نیز جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند.
وی افزود: یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که در هنگام برخورداری از آن متوجه اهمیتش نیستیم، امنیت است. جامعه‌ای که از این نعمت برخوردار نباشد هیچ راهی به‌سوی توسعه و پیشرفت ندارد و پیش‌نیاز هر اقدام سیاسی و اقتصادی، امنیت است و صحبت کردن از آزادی، عدالت و توسعه بدون امنیت یک توهم است.
جهانگیری با اشاره به اتفاقات و مشکلات متعددی که در طول ۴۰ سال حیات جمهوری اسلامی برای نظام ایجاد شده است افزود: تمام این مشکلات و اتفاقات با ایستادگی و شهادت فرزندان این مرز و بوم پشت سر گذاشته شده است. در دو دهه اخیر نیز مسائلی در کشورهای همسایه ما به وجود آمده که هریک می‌توانست یک کشور قدرتمند را از پا در بیاورد، اما جمهوری اسلامی ایران در وسط این آتش با امنیت باقی ماند و حتی به سایر کشورها نیز کمک کرد تا سرپا بمانند.
معاون اول رییس جمهور افزود: این اتفاقات نتیجه روشی است که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری انتخاب کردند، روشی که بر قلب‌ها تأثیر می‌گذارد و اخلاص انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد و باید قدردان تمام افرادی باشیم که باعث برقراری چنین شرایطی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این کنگره با اشاره به تاریخچه تأسیس بنیاد شهید گفت: بنیاد در ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد و این روز در سال ۱۳۸۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی با نام «روز بزرگداشت شهدا» در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شد.
وی افزود: در سال ۱۳۹۲ بر اساس نظرسنجی که صورت گرفت میزان آشنایی مردم با این روز حدود یک درصد بود و از همان سال با برگزاری مراسم و برنامه‌های مختلف در ایام منتهی به این روز در طی پنج‌سال گذشته میزان آشنایی مردم با این روز به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که هر سال برای این روز برگزار می‌شود، کنگره بزرگداشت روز شهداست و امسال نیز ششمین کنگره به شهدای امنیت اختصاص یافته است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات نیز در این کنگره ضمن تقدیر از بنیاد شهید و امور ایثارگران و تمام دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برگزاری این همایش گفت: بی‌تردید عزت ما به برکت خون شهدا و فرهنگ شهادت است.
وی با اشاره به جمله‌ای از امام خمینی (ره) گفت: ایشان می‌فرمایند «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.» این سخن بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت (ع) مطرح می‌شود. فردی تن به ذلت می‌دهد که از مرگ بترسد و زمانی فرد یا ملتی از مرگ می‌ترسد که آن را پایان و نابودی بداند، اما اسلام به ما می‌آموزد که مرگ پلکان بقا و جاودانگی است و مرگ یک مقوله وجودی است.
وزیر اطلاعات ادامه داد: در چنین شرایطی است که انسان از مرگ نمی‌ترسد و در انتخاب انواع مرگ به سراغ بهترین نوع آن می‌رود. حضرت زینب (س) در انتهای خطبه خود در حضور یزید می‌گوید که «خدا را سپاسگزارم که سرنوشت اول ما را با سعادت و پایان آخرین ما را با شهادت رقم زده است.» شهادت عامل سربلندی و عزت یک ملت است و اگر انقلاب اسلامی سربلندی و عزت را برای ما آورده به برکت شهدا بوده است. همه ما باید همواره خود را مدیون شهدا بدانیم و در برابر خانواده‌های شهدا دست ادب بر سینه بگذاریم و تلاش کنیم که در مسیر شهدا گام برداریم.
گفتنی است در این کنگره که با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی همراه بود، از ۲۲ نفر از خانواده‌های معظم شهدای امنیت به نیابت از سایر خانواده شهدا تقدیر و تجلیل شد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *