قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / ارائه مشاوره های شغلی، تخصصی، اعطای مجوز و تسهیلات مالی به ایثارگران برای توسعه خود اشتغالی‌ها انجام می شود.

ارائه مشاوره های شغلی، تخصصی، اعطای مجوز و تسهیلات مالی به ایثارگران برای توسعه خود اشتغالی‌ها انجام می شود.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید گفت: ارائه مشاوره های شغلی، تخصصی، اعطای مجوز و تسهیلات مالی به ایثارگران برای توسعه خود اشتغالی‌ها انجام می شود.

 

کهف شاهد: سردار حسن زاده مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگراندرباره اشتغال ایثارگران گفت: به طور کل دو راه کار برای اشتغال ایثارگران درنظر گرفته شده است که استخدام دولتی ازجمله خصوصی و دولتی و کارآفرینی، استارت آپ ها و خود اشتغالی را شامل می شود.  

وی با اشاره بر برنامه ریزی های انجام شده در جهت بهبود خود اشتغالی و کارآفرینی ها توضیح داد: بحث مشاوره، تسهیل دریافت مجوز، برگزاری دوره های آموزشی و اعطای تسهیلات مالی ازجمله اموری است که بنیاد شهید به منظور اشتغال ایثارگران انجام می دهد.  

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید درخصوص مشاوره های شغلی عنوان کرد: ایثارگرانی که قصد کارآفرینی را داشته باشند از سوی بنیاد مشاوره شغلی شده و با دوره های لازم هدایت شغلی می شوند.

وی اضافه کرد: پس از مشاوره اولیه و تعیین مسیر اشتغال زایی، مشاوره های فنی و تخصصی نیز به این افراد ارائه داده می شود.

حسن زاده ادامه داد: پس از تشخیص شغل مناسب برای فرد، بنیاد شهید اعطای آسان مجوزهای شغلی لازم، آموزش های تخصصی و پرداخت تسهیلات نیز برای این افراد انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در زمینه آموزش نیز طی یک سال گذشته با مجتمع آموزش فنی تهران که یکی از معتبرترین مراکز آموزشی بوده و مدرک بین المللی دارد، قرارداد آموزشی داشته ایم، اظهار داشت: باتوجه به قراردادی که با این مجموعه داریم ایثارگران می توانند از خدمات و دوره های آموزشی لازم استفاده کنند.

حسن زاده افزود: به علاوه تفاهم نامه ای نیز با مرکز آموزش عالی وزارت جهاد کشاورزی منعقد کرده ایم که ایثارگران کار آفرین می توانند از خدمات این مجموعه و دریافت مدارک تخصصی استفاده کنند.

وی بابیان اینکه بحث آموزش را به طور مطلوب پوشش داده ایم، اظهار داشت: به علاوه اولویت های کسب مجوز برای ایثارگران ایجاد شده تا امکان صدور مجوز تسهیل شود.

حسن زاده اعطای وام و تسهیلات مالی را مرحله دیگر کمک به ایجاد کسب و کار ایثارگران خواند و تاکید کرد: ایثارگران در نهایت با مراجعه به صندوق اشتغال درخواست وام، با توجه به نوع شغل ازجمله مشاغل خانگی تا کارخانه های بزرگ وام و بسته های مالی با نرخ سود مختلف داده می شود.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید با بیان اینکه صندوق توسعه ملی همکاری قابل توجه ای در زمینه تسهیلات مالی با بنیاد شهید داشته است، ابراز داشت: انتظار می‌رود در مجلس شورای اسلامی نیز تسهیلات قرض‌الحسنه برای کسب و کار ایثارگران در نظر گرفته شود.

وی درخصوص بودجه تخصیص داده شده به بنیاد شهید در سال آینده تصریح کرد: مدیریت و اجرای اهداف مدنظر با بودجه تعیین شده مشکل خواهد بود اما در حال مدیریت بودجه هستیم و امیدواریم قادر به عملی کردن برنامه های خود با این مبلغ باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *