قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / تذکر به رئیس جمهور در مورد عدم اجرای قوانین ایثارگران

تذکر به رئیس جمهور در مورد عدم اجرای قوانین ایثارگران

 

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از جمع آوری امضاء برای تذکر به رئیس جمهور در مورد علت عدم اجرای معافیت ۳۰درصدی هزینه شهریه ایثارگران خبر داد

کهف شاهد: عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از جمع آوری امضاء برای تذکر به رئیس جمهور در مورد علت عدم اجرای معافیت ۳۰درصدی هزینه شهریه ایثارگران خبر داد.

محمدجواد ابطحی نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی که خود فرزند شهید است اظهار داشت: بر اساس ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، دولت موظف است، کلیه مطالبات، معوقات معوق خانواده های معظم شهدا و ایثارگران (جانبازان و آزادگان) اعم از پاداش پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده و کلیه مطالبات قانونی آنان را به طور کامل حداکثر در دو سال اول اجرای قانون برنامه مطابق بودجه سنواتی تامین و توسط بنیاد پرداخت کند، به نحوی که در پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هیچگونه مطالبات معوقی در حوزه ایثارگران و خانواده شهدا باقی نمانده باشد.

وی افزود: در این راستا عدم اجرای قانون امور ایثارگران ماده ۸۸ (ث) ردیف یک در برنامه پنج ساله توسعه در خصوص تامین و پرداخت یا معافیت حداقل ۳۰ درصد هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های شبانه دانشگاه دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه ها مورد تایید وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و اموزش پزشکی از سوی دولت یک تخلف محسوب می‌شود.

 نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دهم ادامه داد: بر این مبنا برای تذکر به رئیس جمهور در صحن علنی مجلس در حال جمع آوری امضا هستیم و معنی این تذکر این است که دولت قانون را اجرا نمی کند اگرچه عدم اجرای قانون هم دو وجه دارد که عبارت است از:

۱- وجه سیاسی، که مجلس جز عدم کفایت سیاسی می آورد.

۲- وجه جزایی که دادستان کل کشور باید به دنبال دو موضوع باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور متذکر شد: به طور مثال من معتقدم در مورد زیباسازی مرقد امام، با اینکه همه رزمندگان عاشق امام (رحمه الله علیه) بودند و هستند، ولی آیا در شرایطی که یک جانباز شیمیایی به دارو نیاز دارد این موضوع واجب تر است یا تامین داروی جانباز یا اینکه آیا تغییر دکوراسیون نهاد ریاست جمهوری واجب تر از تامین نیازهای جامعه ایثارگری است؟

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم با انتقاد از برخی سفرهای خارجی مسئولان یادآور شد: آیا در شرایط کنونی سفرهای به درد نخور خارجی مشکلی از کشور برطرف می کند؟! خب آنها را کم کنید.

 ابطحی در پایان گفت: ما می‌دانیم که دولت از لحاظ اقتصادی درتنگنا قرار دارد اما چرا در جاهای دیگر دارد هزینه کند؟ در حالی که می‌تواند هزینه‌های غیرضروری را کاهش داده و نیازهای جامعه ایثارگری را برطرف کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: تلاش ما این است که برای ارائه تذکر در مورد عدم اجرای قانون بر اساس ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم امضاهای بیشتری جمع آوری و به صحن علنی ارائه شود تا با تذکر به رئیس جمهور، دولت ملزم به اجرای قانون شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *