قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / اخبار تشکل ها / برپایی موکب فرزندان شاهد خراسان جنوبی در سوریه

برپایی موکب فرزندان شاهد خراسان جنوبی در سوریه

مدیر کانون همبستگی فرزندان شاهد خراسان‌جنوبی گفت: اعزام اولین گروه موکب‌دار برای انجام برنامه‌های فرهنگی از خراسان‌جنوبی به سوریه افتخاری بود که توسط فرزندان شهدای استان رقم خورد.

کهف شاهد: همیشه حضور و دفاع مردم ایران از کشورهای مظلوم و مسلمان در منطقه، امیدآفرین و قوت قلب بوده  که بر این اساس ایران را به عنوان حامی از مظلوم می‌شناسند.

طی سال‌های اخیر بسیاری از جوانان سراسر ایران برای دفاع ازحرم اهل‌بیت (ع) عازم کشور سوریه شده که از آنها با عنوان مدافعان حرم یاد می‌شود. و چه بسیار جوانانی که در این مسیر شربت شهادت را نوشیده و فدائیان حضرت زینب کبری سلام الله علیها شدند.

در این سال‎ها کشور مظلوم سوریه و مردم جنگ‌زده این کشور و شهرهایش دچار زخم‌ها و مشکلاتی شدند که نیاز به توجه و رسیدگی دارد. و باز برای این امر نیز مردم ایران پیش قدم شده و برای کمک به مردم سوریه و سایر کشورهای مسلمان کمک جمع‌آوری کردند.

اما در بین این همه استان کشور جوانانی از مرزی‌ترین استان شرق کشور یعنی خراسان‌جنوبی که خود از فرزندان شهدا هستند برای اولین بار جهت انجام کارهای فرهنگی عازم سوریه شده و به مردم جنگ زده این کشور خدمات‌رسانی کردند.

برای اطلاعات بیشتر با مدیر کانون همبستگی فرزندان شاهد استان خراسان‌جنوبی که خود در بین این جوانان بوده و عازم سوریه شده گفت‌و‌گو کردیم.

محمد علی یعقوبی مدیر کانون همبستگی فرزندان شاهد استان خراسان‌جنوبی اظهارکرد: فرزندان شاهد استان خراسان‌جنوبی در قالب یک گروه چند سال است که در مسیر پیاده‌روی اربعین موکب خدماتی داشته و به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این موکب به نام موکب الشهدا نام گذاری شده و تمام فعالیت‌های اعضا به نابت از یک شهید است، افزود: این طرح نیز زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری فعالیت دارد.

مدیر کانون همبستگی فرزندان شاهد خراسان‌جنوبی بیان کرد: فلسفه تعریف طرح نائب الشهدا به این معنی است که هر زائری که می‌خواست به سفر کربلا برود و چون این راه را شهدا باز کردند و آرزو به دل زیارت ماندند، هر زائر به نیابت از یک شهید یک زیارت داشته باشد و با این هدف کار خود را آغاز کرد.

یعقوبی عنوان کرد: با توجه به اینکه این طرح مورد توجه دیگر گروه‌های فرهنگی و ارگان‌های ادارات قرار گرفت تصمیم گرفتیم این کار را به همه امور خیر بسط دادیم. یعنی هر کار خیری که انجام شود به نیابت از یک شهید باشد.

وی خاطرنشان کرد: کار خیر می‌تواند کمک به ایتام، زلزله زدگان و هر گونه کار خیر دیگری باشد. که در این خصوص سال قبل طرحی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه داشتیم و این طرح نیز به نیابت از شهدا اجرا شد.

مدیر کانون همبستگی فرزندان شاهدخراسان‌جنوبی با بیان اینکه هم اکنون نیز با شرایطی که در کشور سوریه وجود دارد و مردم این کشور در شرایط سخت زندگی می‌کنند، اظهار کرد: تصمیم گرفتیم گروهی از بین اعضای این کانون که همه خود از فرزندان شهدا هستند را برای خدمت‌رسانی به سوریه اعزام کنیم.

یعقوبی افزود: در این راستا حدودا ۱۰ نفر از اعضای کانون را در قالب کار فرهنگی، کمک به ایتام و جنگ زده‌های سوریه ازخراسان‌جنوبی به سوریه اعزام کردیم. فعالیت این افراد در حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها شامل پذیرایی و توزیع بسته‌های غذایی برای خانه‌های ایتام و جنگ زده‌ها بود.

وی اظهار کرد: کلیه بسته‌های فرهنگی ازجمله لوازم التحریر با کمک خیران استان تهیه و بین دانش‌آموزان توزیع شد.

مدیر کانون همبستگی فرزندان شاهد خراسان‌جنوبی بیان کرد: کار دیگری که در حال انجام آن هستیم و اخیرا این کار آغاز شده برعهده گرفتن سرپرستی کامل فرزندان جنگ‌زده و بی سرپرستی را که به نوعی اینها نیز فرزندان شهدا هستند توسط یک یا چند نفر از اعضای کانون است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: برای این موضوع کانونی را به نام اصدقاء (دوستان) راه‌اندازی کردیم که بتوانیم به کمک خود مردم سوریه به جنگ زده‌ها کمک کنیم و اولین گروه اعزامی ازکل کشور بودیم که آنجا توانستیم موکب برپا کنیم.

وی بیان کرد: ابتدای حضور با مشکلاتی مواجه شدیم اما کم‌کم مرتفع شد و توانستیم به هدفی که داریم از حضور خود در کشور سوریه برسیم و این خود افتخاری بود که برای اولین‌بار یک گروه موکب‌دار در کل جهان اسلام بتواند از خراسان‌جنوبی و از بین فرزندان شهدا راه اندازی کرده و شرایط حضور در آنجا فراهم شود.

مدیر کانون همبستگی فرزندان شاهد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این مدت کمک‌های بسیار خوبی از طرف خیران را شاهد بودیم، گفت: خوشبختانه حسن اعتمادی بین دوستان در سوریه نسبت به ایرانیان به وجود آمده و به محض اینکه متوجه شوند فردی ایرانی است به راحتی و کامل ارتباط برقرار کرده و مردم شهرهای  سوریه اطمینان خوبی نسبت به ما داشتند. ما نیز با رفتار خود اعتماد آنها را جلب کرده و به آنها نشان دادیم که برای کمک به آنها به سوریه رفته‌ایم.

وی از تشکیل کمیته‌هایی برای بازسازی خانه‌های جنگ‌زده‎ها خبر داد و افزود: فلسفه اعزام این گروه انجام کارهای فرهنگی و حمایت‌های غذایی بود اما چون برخی از دوستان مهندس بودند و در کارهای فنی تخصص داشتند اگر مسائلی در این زمینه وجود داشت مردم از همراهان درخواست رفع مشکلات فنی را نیز داشتند.

مدیر کانون همبستگی فرزندان شاهد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خدا را شکر استقبال بسیار خوبی از سوی مردم سوریه برای حضور گروه در سوریه شد، اظهار کرد: شرایط برخی از خانواده‌ها در این شهربسیار سخت بود و کمک به این افراد ضرورت داشت.

یعقوبی با بیان اینکه اعزام این گروه به سوریه مورد استقبال مسئولان مربوطه در استان واقع شد، تصریح کرد: اعزام گروهی خدمات رسانی از بیرجند برای اولین بار در جهان اسلام مورد استقبال نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه خیرین کمک‌های بسیار خوبی داشتند و با توجه به اینکه اولین حضور در این کشور بود اما حضور پرباری را شاهد بودیم.

مدیر کانون همبستگی فرزندان شاهد خراسان‌جنوبی گفت: این گروه چندین سال است در مسیر پیاده روی اربعین موکبی به نام موکب فرزندان شاهد خراسان‌جنوبی دارد و خداراشکر جدای از تمام موکب‌هایی که اعزام می‎شوند کار این موکب خدماتی است همه این کارها به نیابت از شهدا و به صورت رایگان انجام می‌شود.

یعقوبی بیان کرد: درخواست دارم هر کس از دوستان که می‌خواهد کارخیری انجام دهد یک شهید را مد نظر قرار دهد و به نیابت از آن شهید کارش را انجام دهد ان‌شاءالله که توشه آخرت باشد.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *