قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / ایجاد ۱۴هزار شغل طی دو سال گذشته/ ثبت‌نام ۱۵هزار ایثارگر در سایت «کارا»

ایجاد ۱۴هزار شغل طی دو سال گذشته/ ثبت‌نام ۱۵هزار ایثارگر در سایت «کارا»

مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید خبر داد؛ریاحی با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته، ۱۴ هزار شغل از سوی صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید ایجاد شده است، گفت: طبق قرارداد‌هایی که با برخی از بانک‌ها امضا کردیم، در سال جاری تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۴ الی ۱۴ درصد به ایثارگران تسهیلات داده می‌شود.

کهف شاهد:  رضا ریاحی مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در تشریح فعالیت‌های این صندوق اظهار داشت: ۱۷۵ میلیارد تومان تسهیلات به ایثارگران در سال ۹۶ پرداخت و در این راستا ۶ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کردیم. در سال‌جاری و سال گذشته نیز، ۱۶ هزار میلیارد تسهیلات بین استان‌ها توزیع شد.وی با بیان اینکه در سال‌های ۹۶ و ۹۷، با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان، ۱۴ هزار شغل ایجاد شد، افزود: فرایند ارائه تسهیلات به ایثارگران به این شرح است که ایثارگر به استان خود مراجعه و طرحش را ارائه می‌دهد. ما مشاوره شغلی در هر استان داریم که اگر ایثارگری نیاز به آموزش دارد، به طور رایگان این امر صورت گیرد. اگر پرونده ایثارگری تکمیل و به ستاد ارسال شود، ظرف یک روز مجوز آن صادر می‌شود.

ریاحی خاطرنشان کرد: طبق قرارداد‌هایی که با برخی بانک‌ها امضا کردیم، در سال جاری تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۴ الی ۱۴ درصد به ایثارگران تسهیلات داده می‌شود. در سال ۹۸ این تسهیلات به ۳۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

وی با اشاره به تحویل تسهیلات وام ۷۵۰ میلیارد تومانی به کشاورزان، گفت: ایثارگرانی که طرح خوداشتغالی دارند جهت ثبت نام به سایت «کارا» مراجعه کنند. به طور متوسط به هر ایثارگر ۵۰ میلیون وام با بهره ۶ درصد تعلق می‌گیرد. اگر طرح ملی یا اشتغال‌زایی باشد تا سقف ۱۵ میلیارد تومان با سود ۶ درصد نیز تسهیلات می‌دهیم.

ریاحی در خصوص مشکلات سایت «کارا» و عدم تعلق وام به یک ایثارگر، عنوان کرد: ما اعلام کردیم که به برخی طرح‌ها از جمله سرمایه در گردش، نمایشگاه، سوپرمارکت و … وام تعلق نمی‌گیرد. همچنین ممکن است یک ایثارگر رشته خود را اشتباه در سایت وارد کرده باشد. تا به امروز ۱۵ هزار ایثارگر در سایت کارا ثبت نام کرده‌اند که از این میان شش هزار نفر به بانک معرفی شده‌اند.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکر از بانک‌هایی که مشارکت خوبی با این صندوق داشته‌اند، تصریح کرد: تعامل بین ادارات و بانک‌ها در برخی استان‌ها مشکل دارند. اگر استانی نتوانسته است، ایثارگران را جذب و یا تسهیلات به آن‌ها بدهند، به خاطر تعامل نامناسب است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات صندوق توسعه ملی این است که وام ۱۵ میلیارد تومانی را تنها به شخص حقیقی می‌دهد. به افراد حقوقی و شرکت‌ها وام تعلق نمی‌گیرد. در اساس‌نامه ایثارگران، تنها وام به همسر، پدر، مادر و فرزند شهید، جانباز، همسر و فرزند جانباز، آزاده، همسر و فرزند آزاده تعلق می‌گیرد. طبق جدولی که داریم، هر یک از این افراد به طور جداگانه وام می‌گیرند. به خواهر و برادر شهدا طبق اساس‌نامه وام تعلق نمی‌گیرد، اما با ایجاد کارگروه سعی در انجام این کار داریم. اگر در مجلس مصوب شود، از این پس به خواهران و برادران شهدا نیز تسهیلات اشتغال خواهیم داد.

ریاحی عنوان کرد: برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها وام به یک نفر می‌دهند و سپس او را رها می‌کنند؛ اما بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از تحویل وام به متقاضی او را پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال غرفه‌ای در نمایشگاه‌ها به طور رایگان به وی اختصاص می‌دهد و یا کالاهایش را به بازار عرضه می‌کند.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: ما علاوه بر تسهیلات اشتغال، طرح «زیر ساخت» نیز داریم که در این طرح ما وام‌های بلاعوض می‌دهیم. این نوع وام‌های برای مجوز، بازسازی و … داده می‌شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۷۵۰ میلیارد تومان بنیاد شهید اعتبار برای تسهیلات اشتغال دارد که به واجدین شرایط تحویل داده می‌شود. در کشور ما متاسفانه اکثر افراد به دنبال استخدام هستند و کم‌تر اشتغال‌زایی می‌کنند. این فرهنگ باید در کشورمان گسترش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *