قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / دومین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد

دومین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد

دومین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت روز دوشنبه، اول بهمن‌ماه، به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

کهف شاهد: دومین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت روز دوشنبه، اول بهمن‌ماه، به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در این نشست گفت: در دوران دفاع مقدس با وجود مشکلات اقتصادی و مسائل متعدد، شهدا و ایثارگران با از خودگذشتگی و ایثار کاری بزرگ کرده‌اند، امروز نیز اگر می‌خواهیم از مشکلات عبور کنیم باید به فرهنگ ایثار و شهادت مردم اتکا کنیم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: این یک واقعیت است که هر چقدر مسئولان در جهت تعالی فرهنگ ایثار و شهادت خدمت و ایثارگران را تکریم کنند، در پیشرفت کشور موفق‌تر خواهیم بود.

جهانگیری با اشاره به منابع محدود دولت برای اداره کشور افزود: دولت در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های خود تلاش کرده است تا بتواند بیشترین خدمت را به خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان و ایثارگران کشور ارائه کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اعضای دولت با فرهنگ ایثار و شهادت غریبه نیستند و مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را درک کرده‌اند، اضافه کرد: نباید تصور شود که عده‌ای در محلی برای تصمیم‌گیری نشسته‌اند که این موضوع برایشان فاقد اهمیت است. فرهنگ ایثار و شهادت به ما کمک می‌کند و نحوه رفتار ما با این عزیزان می‌تواند درس‌آموزی داشته باشد تا ببینند ما با ایثارگران خود چه رفتاری کرده‌ایم.

جهانگیری همچنین بر شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید تأکید کرد و یادآور شد: حضور مردم و نقش آن‌ها در برگزاری همایش‌ها، کنگره‌ها و یادواره‌های مربوط به شهدا و ایثارگران چشمگیر و قابل تقدیر است و باید ضمن آسیب‌شناسی و پرهیز از دولتی شدن برنامه‌ها در جهت تشویق و حمایت از آن‌ها گام برداشت.

در این نشست که حجت‌الاسلام‌والمسلمین  شهیدی ، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، معاون رئیس جمهور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش‌وپرورش و کشور و نیز رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نیز حضور داشتند چند مصوبه به تصویب رسید.

حجت‌الاسلام‌شهیدی درباره این مصوبات گفت: راهبردها و سیاست‌های شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، سند راهبردی ایثار و رسانه، تدوین دستورالعمل ساماندهی، حمایت و تشویق تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، پیگیری ساماندهی یادمان شهدای گمنام، تکمیل مراکز فرهنگی، موزه‌ها، راهیان نور و مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس، تدوین تاریخ و دایره‌المعارف دفاع مقدس، تشکیل کمیته رفع اختلاف نظر پیرامون وظایف دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت و تدوین طرح همایش دوسالانه جایزه ایثار و مقاومت به استحضار اعضای شورای عالی رسید که به اتفاق آرا تصویب شد.

دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت افزود: پیشنهاد عضویت وزیر ورزش و جوانان، رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ترکیب اعضای شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز به تائید اعضای شورای عالی رسید.

در پایان این نشست از کتاب «خط ایثار» رونمایی شد. این اثر حاوی ۴۰ سال بیانات کامل، پیام‌ها و خاطرات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است که با مقدمه حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در ۲۱۰۰ صفحه و در شش جلد توسط دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *