قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / فشار به دولت برای رفع معضل بیمه ایثارگران

فشار به دولت برای رفع معضل بیمه ایثارگران

دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پیگیری موضوع بیمه تکمیلی توسط فراکسیون ایثارگران و رایزنی و فشار به دولت برای رفع معضل، پیش از تصویب بودجه سال ۹۸ خبر دادند.

کهف شاهد: نمایندگان اصفهان و گرمسار از پیگیری موضوع بیمه تکمیلی توسط فراکسیون ایثارگران و رایزنی و فشار به دولت برای رفع معضل، پیش از تصویب بودجه سال ۹۸ خبر دادند.

حمیدرضا فولادگر نماینده ایثارگر مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بررسی طرح اصلاح «قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات» اظهار داشت: در خصوص جایگاه ایثارگران در حمایت از تولید باید بگویم در قانون تاکید شده است که در شرایط مساوی ایثارگران دارای اولویت هستند. همچنین در قانون بودجه سال ۹۶ گفته شده است که شرکت هایی که حتی مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی شده و واگذار می شوند، باید قوانین مربوط به ایثارگران را در درون خود رعایت کنند.

وی متذکر شد: در خصوص جایگاه ایثارگران در لایحه بودجه سال ۹۸ باید ببینیم که اگر در این زمینه نقصی وجود داشته باشد، حتما نسبت به برطرف کردن آن برای جامعه ایثارگری اقدام خواهیم کرد. علاوه بر آن، قانون برنامه ششم در این زمینه بهترین راهکار قانونی است و هرچه در آن، قوانین ایثارگری ذکر شده است عینا در متن لایحه بودجه سال آینده نیز بایستی لحاظ شود.

نماینده مردم اصفهان در خصوص مشکلات به وجود آمده در زمینه بیمه تکمیلی ایثارگران نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص دوستان فراکسیون ایثارگران به شدت موضوع را دنبال می کنند تا ان شاالله همین امسال حل شود.

نماینده گرمسار: بیمه مکمل نیازمند راهکار دائمی است

موضوع بیمه تکمیلی از اختیارات دولت است و دولت هم آن را اصلاح کرده است و ما هم این موضوع را به جد دنبال می کنیم که ان شاالله دولت بتواند بیمه تکمیلی را مدیریت کند تا آسیبی به ایثارگران نرسد.

غلامرضا کاتب نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع بیمه تکمیلی در لایحه بودجه سال ۹۸ لحاظ شده است متذکر شد: نیازی به گنجانده شدن آن در لایحه بودجه سال آینده نیست اما نیاز است که تاکید کنیم که دولت حتما با یک راهکار دائمی این معضل را برطرف کند؛ چرا که بودجه فقط متعلق به یک سال کشور است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث این است که فشار بیاوریم که دولت موضوع بیمه تکمیلی را همین امسال و تا قبل از تصویب لایحه بودجه برای جامعه ایثارگری اجرایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *