قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / مشکل بیمه، درد طیف بزرگی از ایثارگران

مشکل بیمه، درد طیف بزرگی از ایثارگران

عضو کمیسیون انرژی مجلس، همفکری نمایندگان مجلس و دولت دوازدهم برای ارائه راه حل هایی برای رفع مشکلات بیمه مکمل و سایر مسائل ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده را خواستار شد.

کهف شاهد: هدایت الله خادمی نماینده ایثارگر مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با یادآوری ایثارگری های خانواده های معظم شهدا و جانبازان، رزمندگان  در دفاع از میهن اسلامی اظهار داشت: ما هرچه داریم از صدقه سری کسانی است که به جبهه ها رفتند و از کشور دفاع کردند. خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان کسانی هستند که از حدود و شعور میهن اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: ایثارگران جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشته و آنانی که شهید شدند باعث افتخار بودند، آنهایی هم که ماندند به عنوان جانباز، تا زمانی که زنده هستند خود و خانواده شان باید تحت پوشش قرار داشته باشند، تا هیچگونه مشکل و دغدغه ای در خصوص درمان، بهداشت، درمان، نان و مسکن نداشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: شما بروید ببینید کسانی که در جنگ های دوم جهانی بوده اند، چگونه حتی به نوه های آنها پس از ده ها سال رسیدگی و خدمات رسانی می شود.

نماینده ایثارگر مردم ایذه و باغ ملک با اشاره به وضعیت نامطلوب خدمات رسانی به ایثارگران پس از لغو بیمه مکمل تصریح کرد: متاسفانه طی دو ماه اخیر در خصوص بیمه مکمل،  ایثارگران دچار سردرگمی و بلاتکلیفی شده اند و برخی از آنها حتی توانایی مراجعه به سازمان ها و دستگاه های مربوطه را ندارند چرا که دچار آسیب های جدی، روحی و جسمی هستند.

خادمی متذکر شد: امیدواریم که دولت برای رفع مشکلاتی که ظرف این چند ماه برای  ایثارگران و خانواده های آنها پیش آمده است، در اسرع وقت اقدام کند، چرا که این خیلی بد است که ما در حق کسانی که ایثارگر هستند و جان و سلامتی خود را برای کشور گذاشته اند، ظلم کرده و آنها را به حال خود رها کنیم تا با مشکلات دست به گریبان باشند.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: جوانان ما نباید کوتاهی دولت و مجلس را در مورد ایثارگران به حساب این بگذارند که نظام نسبت به ایثارگران بی تفاوت است و آنها حتی در دارو و درمان خود معطل مانده اند! آنها باید بدانند برای کسانی که از کشور دفاع کرده اند، باید ارزش والایی قائل شد، چرا که اگر به آنها بی توجهی شود، جوانان ما هم خدای ناکرده ممکن است بی انگیزه شوند و حتی ممکن است زمانی اگر نیاز به فداکاری و از جان گذشتگی باشد، دچار تردید شوند.

وی در پایان به لزوم ارائه طرح برای رفع مشکلات ایثارگران در لایحه بودجه سال ۹۸ اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درک ضرورت رفع مشکلات ایثارگران، با همفکری دولت طرح هایی برای حل بیمه مکمل وسایر مسائل مورد نیاز ایثارگران از جمله، بهداشت، درمان و مسکن ارائه دهند تا در آینده دغدغه های فعلی برای جامعه ایثارگری وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *