قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / بنیاد باید متولی بیمه و درمان ایثارگران باشد

بنیاد باید متولی بیمه و درمان ایثارگران باشد

 

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی خواستار واگذاری امور درمانی جانبازان و ایثارگران به بنیاد شهید به عنوان نهاد متولی جامعه ایثارگری شد.

کهف شاهد: سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی خواستار واگذاری امور درمانی جانبازان و ایثارگران به بنیاد شهید به عنوان نهاد متولی جامعه ایثارگری شد.

 میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم گیری اشتباه مجلس و دولت در خصوص واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به سایر دستگاه های دولتی یاد آور شد: من شخصاً به عنوان یک نماینده با این تصمیم مخالف بوده و هستم  چرا که معتقدم قوانین ایثارگری جایگاه و منزلت قانونی خود را در میان قوانین کشور دارد و از اول این موضوع تعریف شده بود، ایثارگران و جانبازان هم راحت بودند و دولت نیز وظیفه خود را می دانست.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما وقتی گفته شد که هر دستگاهی خودش متولی امور درمانی و بیمه ایثارگران است شیوه کار عوض شد و جانبازان و ایثارگران میان بنیاد شهید و سایر دستگاه های دولتی سرگردان شدند و عملا  بنیاد شهید و ایثارگران که متولی این کار است و وظیفه اش این است که خدمات را بدهد را کنار گذاشته و ما آن وظیفه را از او گرفتیم، در حالی که بنیاد شهید بیش از دیگران شرایط جامعه ایثارگری را درک می کند و مسائل آنها را می داند.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر دولت در واگذاری بیمه مکمل به سایر دستگاه های دولتی تاکید کرد: متاسفانه در وضعیت فعلی، ایثارگران باید به دستگاه های شاغل در آن مراجعه کنند در این صورت ممکن است یک دستگاه پول داشته باشد و هزینه ها را پرداخت کند اما دستگاه دیگری توان مالی نداشته باشد و نتواند آن را پرداخت کند، بنابراین بین جانبازان و ایثارگران تبعیض و اختلاف ایجاد می شود که چرا در فلان دستگاه مشکل بیمه از حل شده است اما برای من حل نشده است.

 سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد این وضعیت باید به شرایط قبلی باز گردد و ما هم موافق بازگشت به شرایط قبلی و واگذاری امور دارو و درمان و بیمه مکمل جامعه ایثارگری به بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم.

وی در پاسخ  به این پرسش که بر اساس مصوبه مجلس این اختیار از بنیاد شهید به سایر دستگاهها واگذار شده است و دولت و مجلس در این مورد مقصر هستند پاسخ داد: بحث، بحث کارشناسی است و در مجلس دو گروه  نظرشان صائب  است که یکی کمیسیون تخصصی مجلس و  دیگری نظر دول است. اصولا چنین مواردی  وقتی در دستور کار مجلس قرار می گیرد  دستگاه مربوطه مثلا بنیاد شهید باید به طور جدی ورود و در بحث‌های  کمیسیون تخصصی شرکت  و اعضای کمیسیون را به آن چیزی که به نفع  ایثار گران است مجاب کند و در دولت هم دفاع کند.

نماینده مردم گرمی اظهار داشت: به نظر می‌رسد به عنوان نماینده در آنجا هایی که باید وارد می شدیم  کوتاهی کرده ایم چرا که  بعد از اینکه چیزی تصویب شد، بحث کارشناسی حرف اول و آخر را در مجلس می‌زند، اگر چه  ممکن است در یک مقطع زمانی  بحث کارشناسی بوده باشد  اما الان بعد از مدتها کارشناسان دیگری با دلایل تازه تری نظر کارشناسی تری ارائه دهند

وی تصریح کرد: اینکه می گویم نظر کارشناسی تازه تری  مطرح شود ممکن است  در آن مقطع زمانی، نمایندگان را مجاب کرده باشند که این  قانون به این شکل وضع شود  اما در مورد قوانین ایثارگری باید بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان دستگاه متولی با چنگ و دندان از حق و حقوق ایثارگران دفاع کند و و وقتی در مجلس لایحه ای از طرف دولت مطرح می شود به دفاع برخیزد.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی با انتفاد از بی تفاوتی بنیاد شهید در جریان واگذاری بیمه مکمل متذکر شد:  متاسفانه در این زمینه بنیاد شهید بسیار  کوتاهی کرده است چرا که از بنیاد شهید کارشناس تر از آن در مسائل ایثارگران وجود ندارد  تا بخواهد از حقوق آنها دفاع کند.

 ایشان در پاسخ به این سوال که با این شرایط چه باید کرد گفت: به نظر می رسد که بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند به صورت جدی به قضیه ورود کند چرا که نعوذ بالله آیه قرآن نیست که  نشود آن را عوض کرد بلکه قانونی است که به دست انسان وصغ شده است و در مجلس می‌شود ورود جدی کرد  که آن را اصلاح  و عوض کرد  و در آخر کار لایحه ای ارائه داد و به شکل دیگری آن را عوض کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر با گذشت دو ماه اکثر دوستان نماینده متوجه این قضیه شده اند و در صدد اصلاح آن هستند بنابر این دولت باید ورود کرده و بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به اصلاح آن اقدام کند  تا این مصوبه به نفع ایثارگران شود و به نظر من این کار غیر ممکن نیست و شدنی است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *