قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان است

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان است

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و ریس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه مقاومت در برابر توطئه‌های آمریکا و تقویت انسجام اجتماعی است.

کهف شاهد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز جمعه ۹ آذرماه در سفر به استان اصفهان در نماز جمعه شهر قمصر در مسجد جامع این شهر با اشاره به حضور در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون همواره توطئه‌های گوناگونی علیه کشورمان ایجاد شده است و اگر هر کشور دیگری به جای ما بود قطعاً از بین می‌رفت.
وی افزود: دلیل اصلی تداوم انقلاب اسلامی تا امروز حضور و نقش‌آفرینی مردم در عرصه بوده است و تا زمانی که این وحدت وجود دارد، دشمنان هیچ کاری از پیش نمی‌برند. در زمانی که جنگ ۸ ساله نابرابری علیه کشورمان در جریان بود، شهدا، جانبازان، آزادگان و تمام مردم در برابر دشمنان ایستادگی کردند و باعث شکست دشمن شدند و امروز نیز همچنان با چنین روحیه‌ای در سنگر مقاومت حضور خواهیم داشت.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگ امام حسین (ع) و فرهنگ عاشوراست افزود: مقام معظم رهبری همواره بر لزوم نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه تأکید داشته‌اند و در همین راستا و با دستور ریاست محترم جمهوری، شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست خود ایشان تشکیل شد و دبیرخانه آن نیز مشغول به فعالیت مستمر است.
معاون رییس جمهور ادامه داد: امروز یکی از اشکال مهم ایثار، ایثار اجتماعی است و دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در این بخش نیز فعالیت‌های خوبی داشته است، زیرا اعتقاد داریم ایثار تنها منحصر به زمان جنگ و در جبهه‌ها نیست و در تمام لحظات در جامعه می‌توان ایثارگری کرد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه مقاومت در برابر توطئه‌های آمریکا و تقویت انسجام اجتماعی است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مشکلات خانواده‌های شهدا و جانبازان گفت: این عزیزان به دلیل شرایط خاص خود دچار مشکلات و محرومیت‌های زیادی هستند که نمی‌توان بسیاری از این مسائل را با کمک‌های مالی حل کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولین و مردم را دیدار و حضور در منازل شهدا و ایثارگران دانست و گفت: پایداری انقلاب اسلامی و کشورمان تا امروز مدیون فداکاری‌های این عزیزان است و دیدار با این عزیزان یکی از کارهایی است که باید به‌صورت مستمر انجام شود.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشورمان گفت: امروز کشورهای سلطه‌طلب به رهبری آمریکا تلاش می‌کنند با ایجاد بحران‌های اقتصادی در کشورمان به ما ضربه بزنند، اما مردم ما مشکلات بسیار بزرگ‌تر از این را پشت سر گذاشته‌اند و بارها آبروی این کشورهای استکباری را برده‌اند. بی‌شک تا زمانی که روحیه ایثار و شهادت در کشورمان وجود دارد، پیرو ولایت هستیم و از پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) استمداد می‌گیریم هیچ دشمنی توانایی ضربه زدن به ما را ندارد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران با کمک گرفتن از ارواح طیبه شهدا از مشکلات عبور می‌کنیم و مردم ما نیز با حضور در گلزارهای مطهر شهدا از برکات شهدا بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *