قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / حجت الاسلام والمسلمین شهیدی : چهل سالگی انقلاب مدیون شهدا و ایثارگران است

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی : چهل سالگی انقلاب مدیون شهدا و ایثارگران است

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: چهل سالگی انقلاب اسلامی مدیون شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معظم آنها است.

کهف شاهد: جت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی شامگاه پنجشنبه ۲۴ آبان ماه در مراسم هیئت فرزندان شهدای اسلام در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) با اشاره به واژه مقدس شهید گفت: در میان مردم هر جامعه‌ای کلماتی وجود دارند که از قداست خاصی برخوردار هستند و مردم نیز با دید و احترام خاصی از آنها یاد می‌کنند البته احترام مردم به این واژه‌ها و قداست آنها به خاطر آن کسانی است که کلمات به آنها منتسب شده‌اند.
وی با اشاره به توجه مردم به واژه شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید واژه‌ای است که مردم آن را با یک احترام خاصی بیان می‌کنند زیرا شهدا برای حمایت از دین، قرآن، اعتقادات و میهن اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و جان خود را فدا کردند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به اینکه شهید در اسلام، جایگاه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید آنهایی که با جان و مالشان در راه خدا جهاد کردند، رستگار هستند و به همین جهت بر اساس روایات شهید بدون اینکه به اعمالش رسیدگی شود، وارد بهشت می‌شود.
معاون رییس جمهور در ادامه بیان کرد: والدین، همسران و به ویژه فرزندان شهدا به اینکه با شهدا نسبت دارند، افتخار کنند. هر کسی که به جامعه خدمت کند، مورد احترام مردم است اما ارزش هیچ کدام به اندازه شهید نیست زیرا خدمتی که شهدا به بشریت کردند بیش از هر خدمت دیگری است؛ آن‌ها با فدا کردن خود، امنیت را برای جامعه به ارمغان آوردند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهدا را شمع‌هایی که به جامعه نور داده‌اند، توصیف کرد و گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و این را بدون تردید، مدیون شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معظم آنها هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی در ادامه به تحریم‌های آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: مردم ایران در زمانی که صدام و قدرت‌های پشتیبانش علیه ایران اسلامی جنگ را آغاز کردند، ایستادند و امروز نیز مردم ایران در مقابل این زورگویی‌ها و تحریم‌ها خواهند ایستاد. ترامپ مردم ایران را نمی‌شناسد و اساساً آمریکایی‌ها نمی‌دانند انقلاب ایران نشأت گرفته از قیام امام حسین (ع) است.
وی خطاب به فرزندان شهدا بیان کرد: دشمنان می‌خواهند خون پدران شهیدتان را پایمال کنند و شما نباید این اجازه را به آنها بدهید و راه این هدف مهم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
در ابتدای این مراسم، پدر شهید چهار ساله «طاها اقدامی» که در حادثه تروریستی اهواز به شهادت رسید، گفت: تقدیر بر این شد که با ریخته شدن خون فرزند چهار ساله‌ام و همچنین مجروحیت همسرم مورد آزمون الهی قرار بگیرم و درک گوشه‌ای از مصائب سیدالشهدا (ع) به این شکل، بسیار شیرین است.
گفتنی است، در این مراسم، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی و جمعی از مدیران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *