قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / شهداء محور وحدت زائران کشورهای مختلف و تحکیم کننده محور مقاومت در پیاده روی اربعین

شهداء محور وحدت زائران کشورهای مختلف و تحکیم کننده محور مقاومت در پیاده روی اربعین

اجرای طرح نیابت شهداء در پیاده روی اربعین حسینی و تکریم شهداء کشورهای مختلف در کنار یکدیگر و توسط زائران کشورهای دیگر ، سبب تقرب قلوب میان امت اسلامی و شیعی با حذف اصالت مرزها و نژادها و زبان ها است.

 

حسین عامریان، رئیس کارگروه شاهد کمیته فرهنگی اربعین و مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد در گفتگو یی اظهار داشت: شهدا عزیزان و مقربین امت ها هستند که تجلیل از محترمین و مقدسین کشورها توسط زانران کشورهای دیگر با محوریت جبهه مقاومت و تأکید بر اینکه شهداء آنها ، شهداء تمام امت اسلامی هستند، موجب حس همدلی و وفاق و الفت میان مردم گردیده و این پیام مهم را به همه منتقل می کند که نژاد و کشور و قومیت امت اسلامی ضمن احترام، مورد اصالت نیست و این اسلام اصیل است که موحب ارزش و تقدس است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح نیابت شهداء در اربعین نقش برآب کننده توطئه ها و تمام همت دشمنان برای ایجاد اختلاف در امت شیعی و ممانعت از اتحاد و انسجام و فدرت یافتن جبهه مفاومت، با اصالت دادن به مرزی های جغرافیایی و عربیت و عجمیت و برتری های نژادی و قومیتی است.

رئیس کارگروه شاهد کمیته فرهنگی اربعین در تبیین چگونگی این موضوع تصریح کرد: در طرح نیابت شهدا که موکب های مشترک با عراقی ها متولی اجرای طرح هستند، کارت های نیابت شهداء تمام کشورهای جبهه مقاومت به چهار زبان فارسی و انگلیسی و عربی و اردو چاپ و در اختیار زائران کشورهای مختلف قرار می گیرد. لذا خادمان ایرانی به ترویج کارت های نیابت شهداء حشد الشعبی و زینبیون و فاطمیون و بحرینی و لبنانی و یمنی می پردازند و بالعکس زائران آن کشورها نیز به ترویج نیابت شهداء ایران بدون توجه به وجوه افتراقی که معمولا به آن تأکید می شود، اقدام می نمایند. همچنین در موکب ها و غرفه های طرح تمثال شهداء کشورها و تصایر آنها در کنار یکدیگر به عنوان فخر امت اسلامی به نمایش در می آید. همچنین پرجم کشورهای مختلف و گروه های مختلف مقاومتی در کنار یکدیگر با محوریت سیدالشهداء به اهتزاز در می آید که تأکید دیگری بر وفاق و انسجام امت اسلامی است

عامریان افزود: سال گذشته که این طرح اجرا شد، برای زائران کشورهای دیگر در بدو مواجهه با موضوع، قابل باور و درک نبود که با شرح و توجیه خدام مواکب نائب الشهید با تقدیر و تجلیل و تعجب آنها روبرو میشد. همچنین موکب های اطراف مواکب نائب الشهید نیز به خدمت طرح می آمدند و ظرفیت های و امکانات خود را در اختیار مجریان طرح قرار می دادند.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم بدنبال اجرای این طرح ارزشمند به صورت نمونه در موکب های نائب الشهید، شاهد، شاهد گسترش و ترویج آن در مواکب دیگر و گسترش کمی آن در میان آحاد زائران پیاده روی اربعین حسینی باشیم و از ظرفیت این اجتماع بزرگ حداکثر بهره برداری صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *