قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / تصویب تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۹۷ از سوی هیئت دولت

تصویب تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۹۷ از سوی هیئت دولت

مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۹۷ پس از طرح و بررسی در کمیسیون‌های تخصصی دولت در جلسه هیئت دولت مطرح و به تصویب رسید.

کهف شاهد: خداکرم کولیوند در این رابطه گفت: سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۹۷ به ازای هر واحد مسکونی در شهرهایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۷۷ میلیون تومان، سایر شهرها ۶۶ میلیون تومان و در روستاها ۳۸ میلیون تومان است. این رقم در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات همان استان و با نرخ ۴ درصد با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن تعیین شده است.
وی افزود: پس از ابلاغ مصوبه به بانک مرکزی و تأیید شورای پول و اعتبار، سهمیه بانک‌های عامل از سوی بانک مرکزی تعیین و به بنیاد و بانک‌های عامل اعلام می‌شود و بنیاد نیز بر اساس معیارها و نظارت‌های تخصصی از عملکرد استان‌ها، سهمیه هر استان را به تفکیک به بانک‌های عامل ابلاغ می‌کند تا اقدامات اجرایی آن آغاز شود.
مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران واجدین شرایط دریافت این تسهیلات را تمام آزادگان و جانبازان با الویت درصد ازکارافتادگی، فرزندان جانبازان ۷۰ درصد، همسران جانبازان متوفی با ذکر شرایط مندرج در تبصره ۲ ماده ۳ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و خانواده شهدا شامل والدین، همسر و فرزندان شهدا اعلام کرد.
کولیوند در پایان ابراز امیدواری کرد تمام بانک‌های عامل با توجه به تعداد ایثارگران واجد شرایط نهایت همکاری را در تخصیص اعتبارات مصوب از سوی بانک مرکزی داشته باشند تا تعداد بیشتری از این عزیزان تسهیلات مسکن را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *