قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / آثار هنری در شناخت مردم از فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی دارد

آثار هنری در شناخت مردم از فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی دارد

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ثبت و ضبط خاطرات والدین و خانواده معظم شهدا گفت: آثار هنری در شناخت مردم از فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی دارد.

کهف شاهد: مراسم رونمایی از ۱۳۰ مستند شهدای مدافع حرم روز شنبه ۷ مهرماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالعلی علی عسگری رییس سازمان صداوسیما، سردار بهمن کارگر رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم در سازمان صداوسیما برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در این مراسم ضمن تشکر از سازمان صداوسیما برای تهیه این آثار گفت: در همه جای دنیا و در بین همه مردم، کلماتی وجود دارند که مردم احترام زیادی برای آن‌ها قائل هستند، کلماتی مانند استاد، قهرمان و… در بین این کلمات، کلمه شهید برای مردم ما دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای است و این ویژگی به خود کلمه ارتباط ندارد، بلکه معنا و محتوای این کلمه است که این جایگاه را برای آن ایجاد کرده است.
وی افزود: در قرآن آیات و اشارات بسیار زیادی درباره شهید وجود دارد که در تمام آن‌ها بر جاویدان بودن شهدا و جایگاه مهم آنان نزد خداوند تأکید شده است. طبق دین و فقه ما، کسی که در صحنه نبرد جان خود را از دست بدهد و شهید شود، نیاز به غسل و کفن ندارد و با همان لباس خون‌آلود به خاک سپرده می‌شود و این نشانه اوج پاکی شهداست. پیغمبر اسلام نیز گفته در روز قیامت شفاعت پیامبران، علما و شهدا مورد قبول واقع می‌شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هر کس در هر عرصه‌ای به بشریت خدمت کند، کاری بسیار پرارزش را انجام داده است، افزود: اگر کسی در زمینه علمی کاری کند قطعاً به بشر خدمت کرده، اما ارزش شهادت از همه این کارها بالاتر است زیرا بستر آرامشی که دانشمندان در آن به کار پرداختند مدیون خونی است که شهدا برای دفاع از امنیت اهدا کردند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش شهدا در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی گفت: حدود ۳۰۰۰ شهید در روند پیروزی انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند. در طول دفاع مقدس نیز ۱۸۸ هزار نفر از جوانان کشورمان به شهادت رسیدند و امروز جمع این شهدا و شهدای ترور، شهدای حرم، شهدای هسته‌ای و سایر شهدا بالغ بر ۲۳۰ هزار نفر است که این مسئله نشان‌دهنده هزینه بسیار زیادی است که برای تداوم انقلاب اسلامی پرداخته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به نقش مهم صداوسیما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: خوشبختانه صداوسیما تا امروز فعالیت‌های خوبی داشته و این روند باید با کمک همه دستگاه‌ها ادامه پیدا کند، زیرا نسل‌های جدید ما باید با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا شوند و این وظیفه همه ما است ضمن اینکه باید توجه کرد آثار هنری در شناخت مردم از فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی دارد.
وی افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب این است که خاطرات والدین و خانواده معظم شهدا ثبت و ضبط شود و می‌توان بر اساس این خاطرات آثار بسیار زیادی را ساخت و در داخل و خارج کشور عرضه کرد. این کاری است که باید با قدرت انجام شود تا همه دنیا با فرهنگ ایثار و شهادت ما که همان فرهنگ امام حسین (ع) است آشنا شوند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: اگر رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری محترم امروز با قدرت در برابر زورگویی‌های دشمنان می‌ایستند و از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند، بی‌شک نتیجه فداکاری‌های شهدا و ایثارگران است.
معاون رییس جمهوری با اشاره به اهمیت دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: رهبر معظم انقلاب بر لزوم دیدار و گفت گو با خانواده‌های معظم شهدا تأکید بسیاری دارند و بر همین اساس در بنیاد طرح سپاس راه‌اندازی شده است تا به دیدار این عزیزان برویم و خوشبختانه در طول این طرح در سال گذشته بیش از ۴۲۰ هزار دیدار انجام شده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران، گفت: ایشان در بخشی از این پیام فرمودند: «تکریم شهیدان، و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان، واجب بزرگ امروز و همیشه‌ ماست». این جمله باید سرلوحه همه ما باشد و خوشبختانه امروز از شخص رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور، وزرا و مسئولان در این راه پیش‌قدم هستند.
در انتهای این مراسم از جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *