قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / بنیاد برای جمع‌آوری و نگهداری آثار شهدا و ایثارگران آمادگی کامل دارد

بنیاد برای جمع‌آوری و نگهداری آثار شهدا و ایثارگران آمادگی کامل دارد

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ آثار و خاطرات شهدا و ایثارگران گفت: این آثار در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در کشور و انتقال به نسل‌های بعدی باید حفظ و نگهداری شود و بنیاد برای اجرای این وظیفه آمادگی کامل دارد.

کهف شاهد: آیین عطرافشانی و گلزار شهدا (مهمانی لاله‌ها) بعدازظهر روز پنج شنبه ۵ مهرماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، مسئولان کشوری و لشگری و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مهدیه شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در این مراسم با بیان اینکه امروز برای تجلیل از شهدای بزرگوار، ایثارگران و خانواده‌های آنها که ۸ سال دفاع مقدس را با پیروزی، افتخار، جان‌فشانی و ایثار پشت سرگذاشتند گرد هم آمدیم گفت: ۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۳۱شهریور ماه سال ۱۳۵۹، رژیم بعثی عراق به رهبری صدام و با همیاری و هم‌فکری قدرت‌های نظامی دنیا به کشور ما حمله کردند در حالی که تمامی دولتها در دنیا یا به شرق و یا به غرب متصل بود ولی مردم ایران با رهبری امام خمینی (ره) تأکید داشتند که انقلابشان به شرق و غرب متصل نیست و نگاهشان به اسلام و قرآن است.
وی ادامه داد: با توجه به این مسئله کشورهای غربی و شرقی علیه ایران بسیج شده و ۸ سال جنگ نابرابر بر ما تحمیل شد ولی ملت ایران از کشور خود، اسلام و قرآن دفاع کردند و برای رسیدن به اهداف والای خود تمامی هستی‌شان را در کف گرفتند و مقابل صدامیان ایستادند. وجود ۵ یا ۴ شهید از یک خانواده نشان‌دهنده میزان اعتقاد و عزم راسخ خانواده معظم شهدا و ایثارگران است و این کشور به برکت خون شهدا و فداکاری جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در آستانه چهلمین سال از پیروزی قرار دارد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب پیامبرگونه ملت ایران و کشور را حفظ و رهبری کردند همانگونه که امروز شاهدیم آمریکا به عنوان ابرقدرت غرب و پرچمدار مبارزه با انقلاب ایران، در سازمان ملل تنها ماند و رییس جمهوری با قدرت و صلابت در این سازمان به سخنرانی پرداخت، قطعاً این شجاعت و قدرت را شهدا با اهدای خون پاکشان ارزانی کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با جمعی از فرماندهان، رزمندگان و ایثارگران و هنرمندان خاطرنشان کرد: ایشان در سخنانشان تأکید فرمودند که باید آثار و خاطرات شهدا و ایثارگران ثبت و زنده نگاه داشته شود، با توجه به فرموده قرآن کریم مبنی بر اینکه «شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌گیرند» بنابراین باید یاد و خاطره آنها را زنده نگاه داریم، سینه خانواده‌های ایثارگران و رزمندگان گنجینه اسرار است و فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه روز به روز گسترش پیدا کند و در این میان فرزندان شهدا و خانواده‌های ایثارگران نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.
وی با یادآوری حادثه تروریستی اخیر در اهواز گفت: دشمنان ما برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران دندان تیز کرده‌اند، در این حادثه به بزرگ و کوچک، زن و مرد، عرب و عجم و حتی یک کودک ۴ ساله رحم نکردند، بنا به فرموده امام خمینی (ره) این‌ها از اسلام سیلی خورده‌اند و می‌خواهند به اسلام سیلی بزنند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان سخنان خود با تأکید بر ضرورت حفظ و نگه داری از آثار به جا مانده از شهدا و ایثارگران اظهار داشت: پرونده حدود ۲۳۰ هزار شهید در بنیاد وجود دارد که بخشی از آثار آنها نیز جمع آوری شده است ولی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران درخواست داریم اگر آثاری را دارند برای حفظ و انتقال به نسل‌های آینده به بنیاد تحویل دهند و بنیاد برای اجرای این وظیفه آمادگی کامل دارد. نسل جدید و آینده اطلاعات زیادی از جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی ندارد و مشاهده این آثار کمک زیادی به افزایش آگاهی آن‌ها می‌کند.
گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی پیش از آغاز سخنان خود پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران را قرائت کرد و در پایان مزارهای مطهر شهیدان گلباران و عطرافشانی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *