قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / در پیاده روی اربعین حسینی امسال، هر زائر نائب شهیدی خواهد بود

در پیاده روی اربعین حسینی امسال، هر زائر نائب شهیدی خواهد بود

اربعین امسال طرح نیابت شهداء را با توزیع کارت های نیابت شهداء کشورهای مختلف، به چهار زبان عربی ، انگلیسی ، اردو و فارسی و با برپایی۶ موکب و غرفه اختصاصی طرح نیابت شهداء در مسیر پیاده روی اربعین حسینی و خروجی های مرزی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت، انجام می شود.

کهف شاهد: حسین عامریان، رئیس کارگروه شاهد کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین اظهارداشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته توسط کارگروه شاهد کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین، امسال طرح پیاده روی اربعین به نیابت از شهداء، گسترده تر از سال های قبل اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش این طرح بر این موضوع معطوف است که گفتمان نیابت شهداء در میان مردم و اقشار مختلف نهادینه شده و به نحوی گسترش یابد که هر زائری که تصمیم می گیرد به پیاده روی اربعین حسینی بیاید، نیت نماید که نائب شهیدی باشد و پیاده روی و زیارت خود را متبرک به نام و یاد شهیدی نماید.

عامریان در ادامه افزود: از کمیته های فرهنگی ستاد اربعین استان ها خواسته شده است که برای فرهنگ سازی و ترویج این طرح تلاش نموده و برنامه هایی را با استفاده از تمام ظرفیتی که در اختیار دارند، اجرا نمایند.

مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد همچنین اظهار داشت: تشکل های فرزندان شاهد عضو این کانون که در شهرها و استان های مختلف در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حال فعالیت هستند، مسئولیت کارگروه شاهد استان ها را برعهده داشته و از آنها نیز خواسته شده است که مشابه سال های قبل تمام تلاش خود را بکارگیرند و به رسالت زینبی فرزندان شهداء در ادامه راه شهداء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عمل کنند.

رئیس کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین مهمترین مشکل در مسیر اجرای شایسته این طرح را ضعف منابع و امکانات و عدم همراهی مؤثر نهادهای مسئول دانست و تصریح کرد: این طرح از مؤثرترین و ارزشمندترین طرح های فرهنگی در حوزه اریعین است که مورد استقبال چشمگیر و زائد الوصف زوار اربعین حسینی قرار گرفته است. لذا انتظار می رود نهادهای مسئول و دارای بودجه و امکانات با یاری این طرح، به وظایف خود نسبت به شهداء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که پیام اصلی مسیر زینبی اربعین حسینی است و مورد درخواست و استقبال خیل عظیم زائران نیز می باشد، به نحو شایسته ای عمل نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *