قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / توسعه فرهنگ ایثار در کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه مؤثر است

توسعه فرهنگ ایثار در کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه مؤثر است

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت تصریح کرد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هم پشتوانه سیاست خارجی است و هم در کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه مؤثر است.

کهف شاهد: حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در نشست شورای اداری استان سیستان و بلوچستان که در ساختمان استانداری برگزار شد با اشاره به فداکاری‌ها و ایثارگری‌های خانواده معظم شهدا گفت: در سطح کشور ۸۲۳۳ خانواده دو شهید، ۶۳۹ خانواده سه شهید،۱۰۶ خانواده چهار شهید و ۴۱ خانواده پنج شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند که این فداکاری‌ها به چهل سالگی انقلاب اسلامی علی‌رغم توطئه‌ها و دشمنی‌ها منجر شده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به اجرای طرح سپاس و بیان خاطراتی از دیدارهای رییس جمهوری با ایثارگران گفت: مقام معظم رهبری دیدار و سپاسگزاری از ایثارگران را سفارش فرمودند و بر انعکاس این دیدارها برای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید داشتند که در پی آن رییس جمهوری دیدار با ایثارگران را آغاز کردند که این دیدارها برکات زیادی داشته است.
وی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف اصلی بنیاد ذکر کرد و گفت: فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت عامل پیروزی کشور بوده است و جامعه ایثارگری این مسیر را با موفقیت طی کرده است و به اثبات رسانده است و همین فرهنگ عامل بقا و پیروزی کشور در آینده خواهد بود و این فرهنگ را باید نهادینه و به نسل جدید معرفی کرد ضمن اینکه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هم پشتوانه سیاست خارجی است و هم در کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه مؤثر است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مدیران همه استان‌ها خواست دیدار با ایثارگران و خدمت به آنها را بیش از گذشته در دستور کار خود قرار دهند و افزود: همه افراد و دستگاه‌ها در مقابل خانواده معظم شهدا و ایثارگران مسئول هستند و توجه و برخوردی مناسب با رعایت اخلاق اسلامی با ایثارگران عزیز ضروری و وظیفه همگانی است.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه موضوع درمان و اشتغال ایثارگران در اولویت اقدامات بنیاد در سال جاری قرار گرفته است: علی‌رغم اینکه در چهار سال گذشته بیش از ۹۵ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران فراهم شده و نرخ بیکاری ایثارگران حدود ۴ درصد است اما هم اکنون نیز نیاز به ۶۳ هزار فرصت شغلی برای فرزندان ایثارگران که بخش عمده آنان از تحصیلات عالی برخوردار هستند وجود دارد که باید مسئولان استان‌ها برای اشتغال این عزیزان با بنیاد همکاری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی مردم استان سیستان و بلوچستان را مردمی متدین، خونگرم و علاقه‌مند به نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: از استان سیستان و بلوچستان نیز بیش از ۲۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است و ۵۶ خانواده دو شهید، هفت خانواده سه شهید و سه خانواده چهار شهید حضور دارند و بیش از ۵۰۰ شهید از اهل سنت هستند و بیش از ۴۰۰۰ هزار جانباز و ۵۰۰ آزاده در استان فداکاری کرده‌اند که در مجموع ایثارگران این استان شامل حدود ۷۰۰۰ نفر است که رسیدگی به مسائل آنها باید از اولویت‌ها باشد.
معاون رییس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان سیستان و بلوچستان با خانواده شهیدان «حسینعلی، علیرضا و محمد علی ارجمندی»، مادر شهید خبرنگار «محسن خزایی»، جانباز ۷۰ درصد «غلامرضا عاقل خواجه داد» و آزاده و جانباز ۷۰ درصد اهل تسنن «عبدالغنی هرمززایی» در شهر زاهدان دیدار و از مقام شامخ آنان تجلیل کرد.
معاون رییس جمهور دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران را توفیق الهی دانست و گفت: ایثارگری شهدا و خانواده‌های آنها و فداکاری ایثارگران جای تحسین زیادی دارد و پر ارزش است و سند خدمتگزاری به کشور و انقلاب اسلامی در دستان شما عزیزان قرار دارد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری و رییس جمهوری خطاب به این ایثارگران افزود: شما در پیشگاه خدا عزیز بودید و از خواص درگاه الهی هستید و ما را دعا کنید تا در انجام وظایفمان در خدمت به ایثارگران که بهترین بندگان خداوند هستند موفق باشیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدای عزیز ما فرزندانی تربیت کردند که اوج ایثار و ازخودگذشتگی را به نمایش گذاشتند و زحمات آنها نزد خداوند مأجور خواهد بود و امنیت و آرامش امروز مدیون رشادت‌های شهیدان و صبر و استقامت خانواده آنها است.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به رشادت ایثارگران گفت: آسایش، آرامش و سرافرازی کشورمان بدون شک مدیون زحمات و فداکاری‌های ایثارگران عزیز است که در سخت‌ترین شرایط از همه چیز خود دست کشیدید و برای نجات کشور سلامتی خود را از دست دادند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به جانباز دفاع مقدس گفت: شما هم ثواب جانبازی را دارید و هم اجر شهادت را خواهید داشت و در واقع شهدای زنده هستید و همسر شما نیز بدون شک در اجر شما سهیم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *