قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / سومین نشست ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر در وزارت بهداشت برگزار شد

سومین نشست ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر در وزارت بهداشت برگزار شد

سومین نشست ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر اعضای این ستاد به همراه مدیران کل شاهد و ایثارگر وزارتخانه ها و سازمان های عضو در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد.

کهف شاهد: سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست بابیان اینکه این وزارتخانه تمامی تلاش خود را برای خدمت به جامعه ایثارگری انجام می‌دهد گفت: تمامی مسئولین باید خدمات‌رسانی به ایثارگران را در اولویت قرار دهند و انتظار شهدا و خانواده‌های آن‌ها ادامه مسیر ایثار و شهادت است.
وی ادامه داد: برخی تصمیمات مسئولین از جنس مادی و زمینی است ولی آنچه مهم است ادامه راه شهدا است که تنها انتظار خانواده‌های ایثارگران است و همه در این مسیر باید مقررات مصوب را به دقت اجرا کنند.
حجت‌الاسلام کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد و رییس ستاد برنامه ریزی شاهد و ایثارگر نیز در این نشست با تقدیر و قدردانی از میزبانی وزارت بهداشت برای تشکیل این نشست، دستورالعمل‌های این جلسه را اصلاح آیین نامه ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، بررسی آیین‌نامه اجرایی ماده ۶۲ و ماده ۷۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و ماده ۸۸ بند ث برنامه ششم توسعه اعلام کرد.
در ادامه این نشست لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت بابیان این‌که دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور میزبان حدود ۱۵ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر هستند گفت: این تعداد حدود ۷ درصد جامعه دانشجویان علوم پزشکی را تشکیل می‌دهند که می‌توانند به لحاظ فرهنگی و اجتماعی در فضای دانشگاه‌های علوم پزشکی موثر باشند و وزارت بهداشت برای حفظ کرامت این گروه از دانشجویان تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده که از این مجرا دستاوردهای قابل‌توجهی به ارمغان آمده است.
وی افزود: میزان قابل‌توجهی از دانشجویان شاهد در زمره دانشجویان ممتاز دانشگاه‌ها هستند و در ده سال اخیر حمایت‌های ویژه‌ای از آن‌ها در قالب طرح‌های استاد مشاور، تقویت بنیه علمی، برگزاری ترم تابستانی، شناسایی و معرفی دانشجویان برتر علمی و راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات امور دانشجویان شاهد و ایثارگر انجام‌شده است.
لاریجانی با تأکید بر توسعه کمی و کیفی حمایت‌ها از دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: توسعه همه‌جانبه آموزش علوم پزشکی علاوه بر ارتقای جامعه دانشجویان شاهد و ایثارگر منجر به ارتقای پاسخگویی نظام سلامت خواهد شد.
وی با اشاره به تأثیر دانشجویان شاهد و ایثارگر بر فضای علمی، فرهنگی و اجتماعی محیط‌های دانشگاهی خاطرنشان کرد: برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، بستر مناسبی را برای ارتقای همه‌جانبه دانشجویان به‌ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر فراهم کرده است که درنهایت خروجی این برنامه تحولی، ارتقای پاسخگویی آموزش علوم پزشکی در سطح جامعه خواهد بود.
در ادامه، محمد بیدقیان دبیر ستاد برنامه ریزی شاهد و ایثارگر دستور جلسه را طرح کرد و محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد نیز نظرات اصلاحی ۵ دستگاه آموزشی در خصوص آیین‌نامه ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را تشریح کرد که درنهایت با اعلام نظر اعضای ستاد کلیات این آیین‌نامه به تصویب رسید و مقرر شد نقطه نظرات اعضا در این آیین نامه اعمال و برای ارائه به دولت آماده شود.
همچنین آیین‌نامه اجرایی ماده ۶۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در تمامی تبصره‌ها مورد بررسی اعضای ستاد قرارگرفت و مقرر شد به لحاظ شکلی در برخی موارد اصلاح و پس از مشاوره‌های حقوقی، برای تصویب در ستاد نهایی شود.
لازم به ذکر است، آیین‌نامه کمیسیون‌های تخصصی این ستاد نیز مورد تصویب اعضا قرار گرفت و همچنین مقرر شد شرایط تحقق ماده ۸۸ بند ث برنامه ششم توسعه و ماده ۷۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در زمینه اختصاص ظرفیت‌ها و امکانات فرهنگی سازمان‌ها به ایثارگران مورد استعلام قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *