قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / ایثار و شهادت، سطح متعالی فرهنگ اسلامی است

ایثار و شهادت، سطح متعالی فرهنگ اسلامی است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ایثار و شهادت سطح متعالی فرهنگ اسلامی است گفت: الگو گیری از مقاومت خانواده شهدا و ایثارگران می‌تواند زمینه مناسبی برای پیشرفت و توسعه کشور فراهم کند.

کهف شاهد: حجت‌الاسلام محمد حسن کاویانی راد  در ادامه سفر مسئولان بنیاد به استان‌های مختلف به مناسبت هفته دولت با حضور در نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان دماوند گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی مناسبی از دولت اسلامی را ارائه دادند که در برهه کنونی با توجه به حساسیت‌ها و دشواری‌ها می‌تواند راهگشا باشد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد بابیان اینکه استقامت و خدمت خالصانه اجر و پاداش فوق‌العاده دارد تصریح کرد: دولت اسلامی حلقه واسط و دروازه‌ای برای اتصال پیش‌زمینه‌ها و اهداف بزرگ نظام اسلامی است و در هفته دولت باید علاوه بر گرامیداشت شهدا مسیر طی شده با توجه به آرمان‌های شهدا باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: تا زمانی که به تمدن اسلامی نرسیده‌ایم نمی‌توانیم موفق و مطمئن باشیم؛ آنچه ما را به این مرحله می‌رساند، شکل‌گیری دولت اسلامی به شکل کامل است که می‌تواند این مرحله گذار را عبور دهد در این راستا به کار زیاد، حساسیت و دقت زیادی نیاز داریم.
حجت‌الاسلام کاویانی راد خاطرنشان کرد: ایثار و شهادت سطح متعالی فرهنگ اسلامی است، شأن این فرهنگ در جامعه مانند شأن احکام واجب است؛ اگر این عنصر نمره قبولی بگیرد، اقتصاد، سیاست، امنیت و سایر مؤلفه‌های اقتدار نمره عالی خواهند گرفت.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد با تشریح چالش‌های توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مردم و نظام اسلامی برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت هزینه و اعتبارات قابل‌توجهی صرف کرده‌اند و این فرهنگ مورد وفاق همگان است و همه تفکرهای جامعه اتفاق نظر دارند که این سرمایه نباید تضعیف و این کانون از بین برود.
حجت‌الاسلام کاویانی راد در ادامه سفر به شهرستان دماوند با همراهی عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران با خانواده شهید نیروی انتظامی «حسین نادری خو» در رودهن دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در این دیدار ضمن اشاره به صبر و مقاومت خانواده معظم شهدا اظهار داشت: شهدای نیروی انتظامی نقش مهمی در تأمین امنیت و آسایش کشور دارند، باید همواره قدردان شهدا و ایثارگران و همچنین صبر و مقاومت خانواده‌های آن‌ها باشیم زیرا به واسطه این عزیزان است که امروز تمام دشمنان نظام اسلامی در مقابل کشور ناامید شدند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد همچنین با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی دشمن افزود: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی که اکنون از جنگ رودررو ناامید شده‌اند در صدد هستند با نا امید کردن مردم به اهداف خود برسند این در حالی است که مردم در ادامه راه شهدا دشمنان را ناامید خواهند کرد و مردم و مسئولان باید تلاش کنند تا دشمنان همچنان نتوانند هیچ چشمداشتی به کشور داشته باشند.
حجت‌الاسلام کاویانی راد همچنین در ادامه این سفر، پروژه پل کابلی نمیر در رودهن را کلنگ زنی کرد و در این مراسم با اشاره به‌ضرورت رسیدگی به مشکلات مردم گفت: الگو گیری از صبر و مقاومت خانواده شهدا و ایثارگران می‌تواند زمینه مناسبی برای پیشرفت و توسعه کشور فراهم کند که در این زمینه همه باید ثابت قدم باشند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *