قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / اجرای قوانین حمایتی از ایثارگران نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است

اجرای قوانین حمایتی از ایثارگران نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر همکاری همه دستگاه‌ها برای اجرای قوانین حمایتی از ایثارگران تأکید کرد.

کهف شاهد:سعید عندلیبی در آستانه هفته دولت و در ادامه سفر معاونان بنیاد به استان‌های مختلف در نشست با مشاورین دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران در استان خراسان شمالی، گفت: مشاوران امور ایثارگران در واقع وکلای ایثارگران در دستگاه‌ها هستند و اجرای قوانین حمایتی از ایثارگران نیازمند پیگیری آنها و همکاری دستگاه‌ها است.
وی با اشاره به فرایند تصویب قانون برنامه ششم توسعه در حوزه حمایت از ایثارگران، افزود: خوشبختانه قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به قانون دائمی تبدیل‌شده است و بنیاد برای تدوین لایحه اصلاح قانون مذکور نیز در تلاش است تا خدمات مناسبی به ایثارگران قابل ارائه باشد.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد با اشاره به بسته‌های حمایتی مختلف در حوزه ایثارگران، گفت: اگر تمام امکانات و حمایت‌ها منجر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نشود، کاری انجام نشده و باید برای خدمت بهتر به ایثارگران ایجاد ساز و کارهای لازم جهت توانمندسازی ایثارگران در دستگاه‌ها را دنبال کنیم.
عندلیبی با تأکید بر لزوم حفظ عزت و شأن ایثارگران در ارائه خدمات گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاد تخصصی حمایت از ایثارگران است اما همه دستگاه‌ها باید در این امر مهم مشارکت کنند زیرا همه مدیون شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان هستیم و باید پاسدار عزت و سرافرازی این پشتوانه های انقلاب و نظام باشیم.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان شمالی، گفت: قانون برنامه ششم توسعه، نگاه ویژه‌ای به ایثارگران و مشکلات آنان ازجمله مشکل اشتغال دارد.
وی افزود: خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران توفیق می‌خواهد و خوشبختانه مجموعه همکاران بنیاد در خط مقدم خدمتگزاری هستند و هر قدمی که برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر برمی‌دارند، در پیشگاه خداوند مأجور هستند.
وی با اشاره به تنظیم قانون برنامه ششم و قانون احکام دائمی در ماه پایانی سال ۹۵ و اوایل سال ۹۶، عنوان کرد: فصل ۱۶ قانون برنامه ششم مختص ایثارگران است و قانون برنامه سیاست‌های کلان کشور را به‌صورت برنامه‌ای دنبال می‌کند و برای توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… چشم‌انداز پنج‌ساله دارد اما قانون احکام دائمی دارای جنبه مالی و اجرایی است لذا سعی شده خلأهای قانونی حوزه ایثارگری در قانون برنامه ششم توسعه برطرف شود.
معاون حقوقی و امور مجلس در سفر به استان خراسان شمالی با حضور در گلزار شهدای شهر بجنورد به مقام والای شهدای این استان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *