قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / مواجهه با تزویر دشمنان با فرهنگ ایثار و شهادت امکان‌پذیر است

مواجهه با تزویر دشمنان با فرهنگ ایثار و شهادت امکان‌پذیر است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه فرهنگ، یکی از عرصه‌های اصلی هجمه‌های دشمنان به انقلاب اسلامی بوده است، گفت: مواجهه با زور و تزویر دشمنان با فرهنگ ایثار و شهادت امکان‌پذیر است.

کهف شاهد: حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد  در همایش معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد در استان‌ها که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه فرهنگ، یکی از عوامل و عرصه‌های اصلی هجمه‌های دشمنان پس از انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: مواجهه با زور و تزویر دشمنان، با فرهنگ ایثار و شهادت امکان‌پذیر است و هم اکنون به‌شدت نیازمند تولید گفتمان هستیم به‌گونه‌ای که ایثارگر را بتوان باانگیزه و آگاهی در صحنه‌های مهم کشور حفظ و مطرح کرد.
وی با اشاره به راهبردهای فرهنگی اعلام‌شده به بنیاد استان‌ها تصریح کرد: همکاران ما در استان‌ها باید با توجه به اعتبارات و شرایط فعلی، اولویت‌های کاری خود را مشخص و متناسب با آن برنامه‌ریزی و فعالیت کنند و در این میان گروه‌های خاص باید در اولویت قرار بگیرند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد، ارتباطات چهره به چهره، حضور در برنامه‌های ایثارگران، کاهش هزینه‌ها، رعایت کیفیت و استاندارها، اخذ مشارکت، سازمان‌دهی معتمدین معین، ظرفیت‌سازی برای فعالیت پیام‌آوران ایثار، افرایش تحرک در فضای مجازی، توسعه شبکه‌های ایثارگران، آسیب‌شناسی فرهنگ ایثار، تمرکز برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای ارائه خدمات به ایثارگران و برگزاری یادواره‌ها در استان‌ها را از اولویت‌های معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد اعلام کرد.
محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد نیز در این همایش بابیان اینکه سیاست بنیاد در بخش آموزش، بر تعامل و دوری کردن از تصدی‌گری است، گفت: بنیاد با توجه به حجم دانشجویان و ارتباط با دانشگاه‌های مختلف، امکان رصد تحصیلی را نداشت و مسائل مالی نیز با تأخیر حدود ۴ ماهه بنیاد می‌رسید و مقرر شد سامانه رصد تحصیلی (سیرت) طراحی‌شده تا اطلاعات مالی آموزشی ساماندهی شود.
وی تمرکز در پرداخت‌ها به دانشگاه‌ها، خروج دانشجویان از فرآیند پرداخت، کاهش تقاضای نقل‌وانتقال دانشجویان را از مزایای سامانه سیرت اعلام کرد.
مدیرکل آموزش بنیاد در پایان سخنان خود تأکید کرد: وظیفه اداره کل آموزش‌های بنیاد در تهران و استان‌ها ثبت‌نام فرزندان شاهد و ایثارگر در مدارس نیست و معاونت‌ها باید افراد را برای طی مراحل ثبت‌نام در آموزش‌وپرورش راهنمایی کنند و اداره کل آموزش بنیاد باید نقش نظارتی خود را افزایش دهد.
محبوب شهبازی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد نیز در این نشست با اشاره به فعالیت سیستم مدیریت اسناد ایثارگران اظهار داشت: این سامانه در نمایشگاه الکامپ به نمایش درآمد و ۱۳۰۰ کاربر از همه استان‌ها در آن تعریف‌شده است و در آینده‌ای نزدیک همایشی برای آموزش استفاده از این سامانه برگزار خواهد شد.
وی افزود: معاونت‌های فرهنگی استان‌ها تدوین فرهنگ‌نامه جاودانه‌های تاریخ، زندگینامه شهدای شاخص، فرهنگ شهدای اعلام و خاطره نگاری والدین شهدا را در دستور کار قرار دهند.
اسکندر یار نسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد نیز با اشاره به برگزاری کنگره‌های شهدا و ایثارگران طی مدت یک سال اخیر گفت: با توجه به اعتبارات، شرایط و ضرورت رعایت سیاست‌ها و چارچوب‌های بنیاد تلاش می‌کنیم که برنامه‌ها را اجرایی کنیم و از استان‌ها می‌خواهیم که حتی در صورت برگزار نکردن کنگره‌ها به دلیل محدودیت‌های اعتباری، برنامه‌های خود را به اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد اعلام کنند.
وی در پایان تأکید کرد: پس برطرف شدن مشکلات اعتباری، ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و فعال شدن پیام‌آوران ایثار را در دستور کارداریم و شیوه‌نامه جدید را نیز برای کانون‌ها تدوین خواهیم کرد.
سید مرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد این همایش مستندسازی قرآنی از ایثارگران را از رویکردهای بنیاد معرفی کرد و اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی قرآن برای خواهران برگزارشده و در شهریورماه این کلاس‌ها برای برادران شاهد و ایثارگر برگزار خواهد شد و مسابقات کشوری قرآن نیز در دستور کار است و همچنین با مذاکرات با دارالقرآن مرکز، آموزش قرآن به نونهالان شاهد و ایثارگر اجرایی خواهد شد.
وی به تولیدات کیفی در سیمای شاهد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دومین جشنواره ملی فیلم ایثار آثار خوبی را ارائه داد که برخی از آن‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی نمایش داده خواهد شد، ششمین جشنواره تئاتر ایثار نیز با اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی همراه بود که نتایج خوبی داشت و ایثار اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایثارگران از موضوعاتی است که در تولید آثار به آنها پرداخته خواهد شد.
حسینی افزود: برنامه تلویزیونی «محیا» با محوریت سبک زندگی ایثارگران نیز در شهریور یا مهرماه سال جاری از شبکه دو سیما پخش خواهد شد و از استان‌ها تقاضا داریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر را برای حضور در این برنامه معرفی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *