قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / فرهنگ احسان، ایثار و شهادت عامل استواری ایران طی هزاران سال است

فرهنگ احسان، ایثار و شهادت عامل استواری ایران طی هزاران سال است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استواری ایران طی چند هزار سال را باید در فرهنگ احسان، ایثار و شهادت جست‌وجو کنیم.

 

کهف شاهد: سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و فعالان مجازی حوزه ایثار و شهادت با اشاره به اینکه خبرنگاران، رشته ارتباطی جامعه هستند، اظهار داشت: کارکردهای کسب و انتقال اطلاعات، تقابل اجتماعی و فرصت سازی برای تفریح و فراغت یکی از کارکردهای عمده رسانه ها در هویت‌یابی است.

وی افزود: در عصر کنونی شاهد مخاطرات فرسایش هویت در اجزای مختلف هستیم، قدرت‌های پرنفوذ سیاسی و امپراطوری‌های رسانه ای فرسایش هویت را به همراه دارند و ارزش ها، باورها و هنجارهای دینی در معرض فرسایش هستند، امری که دیدنی و حس شدنی است.

صالحی تصریح کرد: مجموع فرسایش در هویت هایی جمعی، ارتباط فامیلی، ارتباط قومیتی و غیره کم خطرتر از فرسایش خاک برای یک ملت نیست. اگر فرسایش خاک به ناباروی زمین منجر می شود فرسایش هویت به ناباروری انسانی می انجامد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کسب و انتقال اطلاعات اضلاع مهم کارکرد رسانه ها هستند و قابل حذف و کمرنگ شدن نیستند افزود: اگر رسانه ها می خواهند به کارکرد اجتماعی خود تعلق و تعهد بیشتری داشته باشند باید به این فرسایش ها توجه ویژه تری کنند.

وی ادامه داد: فرهنگ احسان، ایثار و شهادت در جلوگیری از این فرسایش کمک می کند، این سه مفهوم می توانند در سه حوزه هویت ملی، دینی و جمعی به کمک بیایند و حافظ باشند.

صالحی گفت: استواری ایران طی چند هزار سال را باید در فرهنگ احسان، ایثار و شهادت جست و جو کنیم. در فضای اقلیم پر خطر و دشمنان پرخطرتر با این سه مفهوم ایران در دوره های مختلف حفظ شده است.

وی ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را نماد زرینی از بقای روحیه ایثار داست و در این خصوص افزود: هر کدام از این ایثارگران یک اسطوره هستند. گاهی روایت های آنان ساده است ولی لمس آن از نزدیک آدمی را ذوب می کند.

صالحی گفت: اسلام با احسان، ایثار و شهادت پیوند خورده و تمدن اسلامی در کنار این مفهوم از یک بذر به درختی تنومتد تبدیل شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بیان کرد: رسانه ها نقش بسزایی در ارائه مطالب با قالب های جذب مخاطب را دارند.

گفتنی است، چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و فعالان مجازی حوزه ایثار و شهادت صبح امروز (سه شنبه ۱۶ مردادماه) با تقدیر از نفرات برتر این جشنواره پایان یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *