قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / انعقاد تفاهم‌نامه مشترک ارتقا، افزایش امنیت و کیفیت خدمات الکترونیک به ایثارگران

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک ارتقا، افزایش امنیت و کیفیت خدمات الکترونیک به ایثارگران

تفاهم‌نامه مشترک ارتقای خدمات الکترونیک، افزایش امنیت و کیفیت روز دوشنبه ۸ مرداد ماه میان سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران و رسول سراییان معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نمایشگاه الکامپ ۲۴ امضا شد.

کهف شاهد: معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد در این مراسم با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران مانند سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها بر اساس دستور دولت موظف به ارائه خدمات به صورت الکترونیکی است، گفت: بنیاد تلاش می‌کند تا همگام با سایر با دستگاه‌ها در حوزه الکترونیک فعال باشد و خوشبختانه در حال حاضر از دستگاه‌های پیشگام در این حوزه است.
وی با اشاره به سامانه‌های الکترونیکی بنیاد، تصریح کرد: سامانه سجایا به عنوان سامانه مادر بنیاد شهید و امور ایثارگران، اطلاعات جامعه ایثارگری را ثبت می‌کند. همچنین در سامانه برخط بیش از ۱۱ خدمت به جامعه ایثارگری ارائه می‌شود و به عنوان نمونه در حوزه حقوق و دستمزد، ایثارگران و کارکنان بنیاد به اطلاعات مورد نیاز در تمامی کشور بدون واسطه دسترسی دارند.
میرمرادی با تأکید بر اینکه بنیاد با تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام ارائه خدمات برتر الکترونیکی را با هدف تسریع و تسهیل در حل مشکلات ایثارگران در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: سامانه پیشخوان دولت یکی از ظرفیت‌های بنیاد در این راستا است و بنیاد قادر به ایجاد وب سرویس‌هایی برای ارتباط با دستگاه‌ها در زمینه ارائه خدمات به جامعه ایثارگری است البته به این شرط که آن سازمان زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده باشد. بنیاد اکنون با حدود ۱۵ سازمان به صورت وب سرویس همکاری می‌کند و این نمایشگاه فرصتی برای دستگاه‌ها به منظور مشاهده توانمندی‌ها و استفاده از قابلیت‌های یکدیگر است.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد همچنین با اشاره به اپلیکیشن همراه ایثار گفت: این نرم افزار، خدماتی را برای جامعه ایثارگری تعریف کرده است تا به این واسطه از مراجعات به ستادهای بنیاد شهید و امور ایثارگران کاسته شود ضمن اینکه بنیاد سامانه‌ای را برای ارتباط با بانک عامل پیاده‌سازی کرده است تا به این واسطه از جابجایی پول خودداری شده و تمامی عملیات‌های مالی به صورت الکترونیکی انجام شود.
وی در پایان اعلام کرد: سامانه اسناد ایثارگران نیز به زودی رونمایی خواهد شد که در این سامانه، امکان دستیابی به تمامی دست‌نوشته‌ها، توصیه‌ها و وصیت‌نامه گرانقدر شهدا فراهم شده است و در این راستا سامانه زیارت مجازی شهدا نیز فعال است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه این تفاهم‌نامه گامی در جهت ارائه خدمات در شأن و منزلت ایثارگران است، گفت: سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت جامعه ایثارگری است که گسترش الکترونیکی کردن خدمات برای این عزیزان در این تفاهم‌نامه پیش بینی شده است تا با هزینه کمتر و در کوتاه‌ترین زمان، خدمات ارائه شوند.
وی ادامه داد: سازمان فناوری و اطلاعات ایران وظیفه دارد ساختارهای جزیره‌ای را یکپارچه کند و در این راستا این سازمان قریب به ۱۵۵ دستگاه را به خود متصل کرده است و این مرکز وظیفه تبادل ۳۳۰ خدمت دستگاه‌های مختلف را به عهده دارد.
سراییان استفاده از فناوری‌های جدید و گسترش خدمات به جامعه ایثارگری در بستر فناوری اطلاعات را از محورهای این تفاهم‌نامه معرفی کرد و خاطرنشان کرد: سازمان فناوری اطلاعات ایران طبق قانون برنامه ششم توسعه موظف به کاهش ۱۲ و نیم درصدی مراجعات حضوری مردم به دستگاه‌ها از طریق گسترش فناوری اطلاعات است و در این تفاهم‌نامه پیش بینی شده که ایثارگران به غیر از اپلیکیشن همراه ایثار که متعلق به بنیاد است، از سامانه دولت همراه نیز برای دریافت خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *