قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / فرهنگ ایثار و شهادت الگویی برای آزادی خواهان در سراسر جهان است

فرهنگ ایثار و شهادت الگویی برای آزادی خواهان در سراسر جهان است

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان الگویی برای آزادی خواهان در سطح جهان مطرح شده و به‌طور مشخص باعث تقویت نیروهای مقاومت در سطح منطقه شده است.

کهف شاهد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در دیدار با اعضای کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در بنیاد شهید و امور ایثارگران را زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا دانست و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسیار مهمی را در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشت و امروز باید بیش از گذشته در ترویج این فرهنگ بکوشیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگ ایثار و شهادت را برگرفته از آموزه‌های دینی و تأسی از امام حسین(ع) و قیام عاشورا دانست و گفت: این فرهنگ عامل مبارزه مردم ایران با سلطه استکبار جهانی و نظام شاهنشاهی بود و خیل عظیمی از مردم در راه این مبارزه جان خود را فدا کردند.
وی با یادآوری هشت سال دلاورمردی های شهدا در سال‌های دفاع مقدس، گفت: وظیفه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران تبیین اهداف شهدا و ایثارگران است و باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب بکوشیم که فرهنگ فداکاری و ایثار به‌خوبی به جوانان و نوجوانان منتقل شود.
دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز ضامن حفظ استقلال کشور و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، یادآور شد: امروز این فرهنگ به‌عنوان الگویی برای آزادی خواهان در سطح جهان مطرح است و به‌طور مشخص باعث تقویت نیروهای مقاومت در سطح منطقه شده که نمونه‌های آن را در مبارزه ملت‌های مسلمان در یمن، فلسطین، لبنان، سوریه و عراق شاهد هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری مسیر تفکر انقلابی امام خمینی (ره) را به شایستگی ادامه داده‌اند، گفت: امروزه با تدابیر مقام معظم رهبری و با بهره‌گیری از فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، مسیر تعالی و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران، علی‌رغم همه توطئه‌های قدرت‌های استکباری و فشارهای بین‌المللی با اقتدار طی می‌شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: حضرت امام (ره) نزدیک به ۲۰ سال از عمر خود را در استان مرکزی گذرانده‌اند و این موضوع از ویژگی‌های بارز و برجسته این استان است که در این کنگره مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه همه مردم باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حضور جدی داشته باشند، گفت: برای تحقق این مهم باید اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد تا مشارکت عمومی در اشاعه این فرهنگ ارتقا یابد.
محمدصادق دوخائی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت کمیته ایثارگران در کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید افزود: ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره ملی است که می‌طلبد با برنامه‌ریزی متناسب با اهداف کنگره، گام‌های مثبت و مؤثری برداشته شود و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مرتبط با این کنگره بازدید و سرکشی از خانواده شهدا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *