قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / تحویل ۲۴۰ هزار کارت شناسایی جدید به جامعه ایثارگری

تحویل ۲۴۰ هزار کارت شناسایی جدید به جامعه ایثارگری

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تحویل ۲۴۰ هزار کارت شناسایی جدید به جامعه ایثارگری خبر داد.

کهف شاهد: مهدی ایزدی در نشست شورای اداری بنیاد شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه متوسط نرخ بیکاری جامعه ایثارگری در کشور ۴ درصد است، گفت: شهرک‌های صنعتی، قطب‌های گلخانه‌ای، کشاورزی و پرورش دام و طیور فرصت خوبی برای رفع معضل بیکاری در بین جامعه ایثارگری هستند. همچنین لازم است مدیران بنیاد به‌صورت ویژه در بخش ایجاد اشتغال فعال باشند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد با اشاره به اینکه در سالهای اخیر اقدامات مناسبی در حوزه مسکن صورت گرفته است، گفت: امروز در حوزه مسکن ثبت‌نام متقاضیان مسکن به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و هیچ‌گونه مراجعه‌ای در این زمینه صورت نمی‌گیرد البته حتی اگر تمام مأموریت‌های بنیاد به‌صورت الکترونیکی انجام شود، دیدار و تکریم جامعه ایثارگری باید به‌صورت حضوری انجام پذیرد.
وی افزود: در سال ۱۳۹۶، ۴۴ هزار و ۹۲ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های کشور معرفی شدند و بر اساس شهرهای محل زندگی، وام‌های ۸۵، ۷۰، ۶۰ و ۳۵ میلیون تومان دریافت کرده‌اند البته طرح افزایش وام مسکن به کمیسیون اقتصادی دولت برای بررسی و اعلام نظر ارسال ‌شده است.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: تا امروز ۲۴۰ هزار کارت شناسایی جامعه ایثارگری به درب منزل این عزیزان تحویل شده است و برای نخستین بار ثبت‌نام و دریافت کارت ایثارگری نیاز به حضور ایثارگران عزیز ندارد و با توجه به ضرایب امنیتی و تسهیلات درنظر گرفته‌شده، این کارت پاسخگوی نیاز ایثارگران تا ۵ سال آینده خواهد بود ضمن اینکه کارت‌های شناسایی گذشته ایثارگران تا پایان تیرماه ۱۳۹۷ اعتبار دارد و مطابق مصوبه شورای عالی اداری ارائه خدمات از طریق کارت‌های شناسایی جدید ایثارگران انجام می‌شود.
ایزدی با اشاره به حضور حدود ۳۰ هزار ایثارگر سالمند در کشور گفت: این عزیزان نیازمند مراقبت توسط افراد آموزش‌دیده تحت عنوان سالمندیار هستند و برنامه های بنیاد با توجه به حضور با برکت این عزیزان در جامعه ایثارگری در حال اجرا است.
گفتنی است این نشست با حضور حجت‌الله فرهادی مدیرکل پذیرش بنیاد شهید و امور ایثارگران و عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *