قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / تشکیل اتاق‌های فکر و هیئت‌های اندیشه‌ورز از راهبردهای بنیاد است

تشکیل اتاق‌های فکر و هیئت‌های اندیشه‌ورز از راهبردهای بنیاد است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تشکیل اتاق‌های فکر و هیئت‌های اندیشه‌ورز از راهبردهای اصلی بنیاد است.

کهف شاهد: حجت‌الاسلام محمد حسن کاویانی راد در نشست دبیران تشکل‌های کمیسیون فرهنگی شاهد و ایثارگر با مدیران کل معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد با اشاره به فواید برگزاری جلسات مشترک برای اقدامات هدفمند و نظام‌مند، گفت: استمرار جلسات با تشکل‌های شاهد و ایثارگر به نتایج بسیار خوبی منجر خواهد شد و خوشبختانه تشکیل اتاق‌های فکر و هیئت‌های اندیشه‌ورز از راهبردهای اصلی بنیاد است و مشاوره و استفاده از ایثارگران در امور تصمیم سازی ازجمله مسائلی است که همواره مورد تأکید رییس بنیاد بوده و همه واحدها مکلف به استفاده از این ظرفیت هستند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد با اشاره به این‌که شاکله اصلی بنیاد، سازمانی فرهنگی است گفت: با توجه به این مسئله باید در نظر داشت که آیا مجموعه اقدامات سازمان در راستای تحقق اهداف فرهنگی خود قرار گرفته است.
وی با اشاره به منابع اختصاص داده شده به موضوعات فرهنگی ایثارگران گفت: مشکلات جامعه ایثارگری باید ریشه‌یابی شود و باید در نظر داشت ساختار اداری بدون بهره گیری از مشارکت نخبگان و تشکلهای ایثارگری ظرفیت تولید فکر و اندیشه را ندارد و در این زمینه باید به ادراک مشترک از منزلت میان ایثارگر و کارگزار توجه کرد زیرا زمانی که ایثارگر احساس منزلت نکند تمامی هزینه‌ها برای حل مشکلات به هدر خواهد رفت.
اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این نشست با اشاره به برگزاری دومین همایش سراسری تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: این همایش شهریورماه در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود و کمیسیون‌های ۴ گانه و فعال‌ترین آن، کمیسیون فرهنگی در این همایش حضور خواهند داشت که امیدواریم بتوانیم هم‌اندیشی خوبی با معاونت فرهنگی و آموزشی در خصوص این همایش داشته باشیم.
وی بابیان این‌که اهمیت و جایگاه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد در ماده ۳ اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران آورده شده است تصریح کرد: اکثر اهدف مطرح‌شده در این ماده به مسائل فرهنگی بازمی‌گردد ازاین‌رو تشکل‌های شاهد و ایثارگر آماده همکاری با بنیاد در موضوعات فرهنگی هستند و بنابراین تشکیل جلسات هم‌فکری با مدیران فرهنگی بنیاد برای استفاده از دیدگاه‌ها و مشارکت تشکل‌ها در تصمیم‌سازی‌ها یک ضرورت است.
گفتنی است در این نشست دبیران تشکل‌های فرهنگی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود و تشریح اقدامات انجام‌شده در کمیسیون فرهنگی تشکل‌های شاهد و ایثارگر پرداختند و مدیران کل معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد نیز گزارشاتی در خصوص حوزه‌های تخصصی خود ارائه دادند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *