قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / ۱۵ هزار ایثارگر در شبکه معتمدین معین فعالیت می‌کنند

۱۵ هزار ایثارگر در شبکه معتمدین معین فعالیت می‌کنند

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار ایثارگر در شبکه معتمدین معین گفت: شبکه معتمدین معین سرمایه عظیم برای جامعه و بازوی توانمند برای بنیاد در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

کهف شاهد: حجت الاسلام کاویانی راد در نشست شورای مشورتی ایثارگران، نخبگان و شبکه معتمدین معین استان اردبیل با اشاره به مسئله مهم سرمایه اجتماعی گفت: مشارکت مردم در اداره امور اساسی کل جامعه همیشه مهم بوده است و این مشارکت در کنار اعتماد معنا پیدا می‌کند؛ در واقع اگر انبوهی از ثروت باشد ولی اعتماد نباشد این سرمایه معنایی ندارد.
وی با بیان اینکه کشور ما در طول تاریخ همیشه از سرمایه‌های ارزشمند بهره‌مند بوده است، افزود: ایثارگری هم سرمایه عظیمی است که سال‌های سال طول می‌کشد تولید شود و باید نهایت تلاش خود را برای حفظ و ارتقای این سرمایه انجام داد و برای جلوگیری از ایجاد خسارت به این سرمایه باید آن را ترویج و بازگویی کرد تا مبادا از جایی که زندگی می‌کنیم خارج شده و آن را از دست بدهیم.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز استکبار و تمام دنیا برای گرفتن همین سرمایه یعنی اعتبار و غیرت و شرف ما تلاش می‌کنند، اظهار کرد: این سرمایه امانتی است که امام خمینی (ره) به ما سپرده و ثمره‌اش اقتدار جهانی برای کشور است و نباید در حفظ آن ذره‌ای غفلت شود که در این صورت از زیان دیدگان خواهیم بود.
حجت الاسلام کاویانی راد با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های دستگاه‌های فرهنگی برای حفظ این سرمایه اجتماعی ایجاد گفتمان سلامت در جامعه است، افزود: اگر تمام دغدغه‌های جامعه از جمله اشتغال، مسکن و بهداشت حل شود ولی دغدغه سلامت اجتماعی موجود باشد همه دستاوردها در حفره آسیب‌های اجتماعی غرق خواهد شد.
وی معتمدین معین را ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی دانست و افزود: اعضای جامعه ایثارگری در این موقعیت سبب آرامش جامعه هستند و به ارتقای سلامت روانی و اخلاقی جامعه کمک می‌کنند و افراد جامعه هم به ایثارگران اعتماد دارند.
در این جلسه یاسر شاهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز با قدردانی از همکاری معتمدین معین با بنیاد استان اظهار کرد: هر مکتبی و مردمی می‌خواهد ماندگار باشد در سایه در صحنه ماندن نخبگان و اقشار مختلف مردم است و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به حضور و فعالیت ایثارگران عزیز نیازمند است.

۱۵ هزار ایثارگر در شبکه معتمدین معین فعالیت می‌کنند

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سطح کشور بیش از ۱۵ هزار ایثارگر در قالب شبکه معتمدین معین در خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد در سفر خود به اردبیل در برنامه زنده سیمای این استان با تبیین اهداف سفر خود و هیئت همراه اظهار کرد: سفر به اردبیل به نمایندگی از رییس بنیاد با هدف دیدار و گفت‌وگو با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، ارتباط نزدیک با همکاران و مسئولان استانی برای حل مسائل حوزه فرهنگی و استفاده از تجربه‌های آنان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه ارزش و جایگاه ایثارگری را با هیچ چیزی نمی‌توان قیمت گذاری کرد، اظهار کرد: متأسفانه محدودیت منابع و امکانات همیشه ما را از آنچه که حق ایثارگران عزیز است، عقب نگه می‌دارد با این حال تلاش می‌شود در حد توان امکانات و خدمات به جامعه ایثارگری تقدیم شود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد با اشاره به برنامه‌های فرهنگی بنیاد ارتباط با معتمدین معین را از مهمترین برنامه‌ها برشمرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار ایثارگر در قالب شبکه‌های مردمی و معتمدین معین برای ارائه خدمات به جامعه ایثارگری بکار گرفته شده‌اند.

والدین معظم شهدا ذخایر انقلاب هستند

حجت الاسلام کاویانی راد در ادامه سفر به استان اردبیل به صورت جداگانه با امیر خلبان «میرحمید موسوی» جانباز گرانقدر ۷۰ درصد و رییس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان و «قدرت الله اعلمی» پدر معظم شهید ورزشکار و قهرمان وزنه برداری «اسماعیل اعلمی» و با «حجت الاسلام کریمی» پدر گرامی دانشجوی شهید «عبدالرئوف کریمی» دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در این دیدارها با بیان اینکه دیدار با والدین معظم شهدا انگیزه خدمت ایجاد می‌کند، اظهار کرد: نسل جدید ما چه مردم و چه مدیران باید از فرصت بودن در محضر والدین شهدا بهره‌مند شوند و از آنان درس زندگی و مدیریت بگیرند. والدین معظم شهدا همچون اصحاب پیامبران هستند که بعد از رفتنشان کسی مثل آنها را نمی‌توان پیدا کرد و حضورشان چراغ راهنمای جامعه است.
گفتنی است، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سفر از مجموعه فرهنگی موزه شهدا و پروژه در دست احداث مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان اردبیل بازدید کرد.
حجت الاسلام کاویانی راد همچنین در نشست حوزه فرهنگی و آموزشی بنیاد استان اردبیل شرکت کرد و در این جلسه از فعالیت‌های کارکنان بنیاد استان اردبیل تقدیر کرد.
مدیران کل معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد و مدیرکل بنیاد استان اردبیل حجت الاسلام کاویانی را در این سفر همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *