قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / تشکیل کارگروه شاهد و ایثار نمایندگان ادوار مجلس

تشکیل کارگروه شاهد و ایثار نمایندگان ادوار مجلس

به منظور انعکاس و پیگیری جامعه ایثارگری، کارگروه شاهد و ایثار از سوی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی تشکیل شد

کهف شاهد:  حسین گروسی نماینده سابق حوزه انتخابیه شهریار و معاون پارلمانی مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: نمایندگان ادوار مجلس که جزء نمایندگان شاهد و ایثارگر در دوره های گذشته هستند، اقدام به تشکیل کارگروه شاهد و ایثارگران برای انعکاس و پیگیری مشکلات این قشر کردند.

عضو سابق فراکسیون ایثارگران مجلس اضافه کرد: در آخرین نشست کارگروه شاهد و ایثارگر نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، هیئت رئیسه آن انتخاب شدند تا بتوانند با وزارتخانه ها و سازمان های مختلف در خصوص توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به مشکلات ایثارگران تعامل و رایزنی موثری داشته باشند.

معاون پارلمانی مناطق آزاد کشور در ادامه سخنان خود یادآور شد: گروسی به عنوان رئیس کارگروه شاهد و ایثارگران، خانم لاله  افتخاری نائب رئیس، نظری مهر(فرزند شهید) کائیدی، عوض حیدرپور به عنوان اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند.

گروسی تصریح کرد: در راستای تعامل و برقراری ارتباطات لازم با وزارتخانه ها سازمان ها، نهادها و موسسات دولتی تا کنون جلسات مختلفی برگزار شده است و محورهای این نشست ها عمدتا حول توسعه فرهنگ ایثار وشهادت، استخدام و جذب فرزندان ایثارگران و مسائل رفاهی، معیشتی و سایر مسائل و مشکلاتی که جامعه ایثارگری درگیر آن است، می باشد.

به گفته نماینده سابق شهریار، نهادینه کردن فرهنگ ایثار وشهادت و توجه به جامعه بزرگ ایثارگری باعث خواهد شد تا فرهنگ فساد اداری، اقتصادی و اختلاف طبقاتی کاهش یابد.

گروسی یادآور شد: اگر در حال حاضر میبینیم که جامعه ما به سمت دیگری سوق پیدا کرده اسست، نشان دهنده این است که فرهنگ غنی ایثار وشهادت مورد غفلت و بی توجهی و از آنفاصله گرفته شده است و این موضوع باعث شده است که شاهد بروز و نشر ضدارزش ها در جامعه باشیم.

معاون پارلمانی مناطق آزاد تجاری در مجلس شورای اسلامی با یادآوری ایثار وشهادت های دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم متذکر شد: آنهایی که جان عزیز خود را برای دفاع از اسلام و وطن از دست دادند سعی کردند تا با شهادت خود فرهنگ ایثار وشهادت را توسعه بدهند و در این راستا وظیفه سنگینی بر دوش ما مسئولان قرار دهند تا آن را به امانت به نسل های بعدی منتقل کنیم.

گروسی در خصوص حوزه فعالیت مناطق آزاد در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷ منطقه آزاد فعال در کشور وجود دارد و ما می توانیم با بهره گیری از توانمندی این مناطق آزاد در توسعه فرهنگ ایثار وشهادت و حمایت از جامعه ایثارگری گام های موثری برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *