قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نخبگان شاهد و ایثارگر باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرند

ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نخبگان شاهد و ایثارگر باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرند

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: امروز نخبگان ما در پی خدمت به کشور و نظام هستند و در این بین خدماتی که نخبگان شاهد و ایثارگر می‌توانند ارائه کنند بسیار مهم است، به همین جهت باید نهایت استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم.

کهف شاهد: نشست تخصصی نخبگان شاهد و ایثارگر با موضوع بررسی علل و راهکارهای مقابله با فرسایش سرمایه اجتماعی روز دوشنبه ۴ تیرماه در محل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.
اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست با اشاره به فعالیت‌های حوزه نخبگان این مجموعه گفت: مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در زمینه استعدادها و سرآمدان علمی و فرهنگی دارای ۸۳۰۰ عضو در سراسر کشور است.
وی افزود: امروز نخبگان ما در پی خدمت به کشور و نظام هستند و در این بین خدماتی که نخبگان شاهد و ایثارگر می‌توانند ارائه کنند بسیار مهم است، به همین جهت باید نهایت استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم.
کریمی در خصوص نشست‌های تخصصی برگزار شده در اداره کل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: نشست‌هایی که در این مرکز برگزار می‌شوند در حوزه چالش‌های موجود در کشور و نظام نخبگانی قرار دارند. امروز بحث سرمایه اجتماعی با مخاطرات زیادی روبرو است و باید تلاش کنیم تا در این زمینه بیش از پیش تحقیق و بررسی انجام دهیم.
مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با بیان اینکه موضوع نخبگی تعهد آور است نه توقع آور افزود: نخبگان استعداد خدادادی خود را که در این نظام و کشور شکوفا کردند حال به دنبال ادای دین و تعهدشان به این مرز بوم و مردم شهید پرور و قهرمان ایران سربلند هستند و مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر موظف است که فضای مناسب برای نخبگان شاهد و ایثارگری که صاحب نظر و ایده هستند فراهم کند و به عنوان حلقه اتصال بین این قشر فرهیخته و نظام اسلامی عمل کند.
کریمی با اشاره به اهداف مشارکت نخبگان کشور در ارائه راهکار رفع چالش‌های کشور گفت: استفاده کاربردی از دانش و استعداد نخبگان شاهد و ایثارگر باعث دلگرمی، احساس رضایت و مفید بودن این عزیزان برای جامعه و همچنین ایجاد انگیزه در آنها شده و با استفاده از توان این عزیزان راهکارهای کاربردی برای حل مشکلات کشور ارائه می‌شود.
وی با اشاره به تأکید حجت الاسلام والمسلمین شهیدی بر استفاده حداکثری از دانش و توانایی نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برای حل مشکلات کشور و ایثارگران معزز خاطرنشان کرد: امروز کشور ما دارای شرایط خاصی است و نگاه همه‌ ما باید به سمت کمک به نظام و دولت باشد و تلاش کنیم امید را در بین مردم تقویت کنیم.
در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه که نخبگان دانشگاهی عضو مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر هستند به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار در حوزه سرمایه اجتماعی پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *