قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / بنیاد باید کوتاهی های دولت از حقوق ایثارگران را گزارش کند

بنیاد باید کوتاهی های دولت از حقوق ایثارگران را گزارش کند

اگر در مواردی دولت قانون را در مورد ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگران اجرا نکند، از سوی سازمان ها و نهادهای ذیربط مانند بنیاد شهید به مجلس اطلاع داده شود تا به دولت تذکر لازم داده شود.

کهف شاهد: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر قوانین ایثارگری در کشور، وظیفه ذاتی دولت را ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگران عنوان کرد.

 رضا شیران خراسانی نماینده ایثارگر یک پا قطع مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: ما در خصوص اشتغال فرزندان ایثارگر قانون داریم. اگر به قانون عمل نمی شود، مجلس ورود می کند، اما به صورت کلی باید گفت که لایحه خدمات کشوری قبلا به صورت آزمایشی در کشور اجرا می شده است، اما قرار است به صورت دائمی شود.

وی با بیان اینکه این لایحه در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی از سوی نمایندگان ملت است خاطرنشان کرد: بر اساس این لایحه، عناوینی مانند رسمی، قراردادی و پیمانی و … در خصوص دریافت حقوق و مزایا لحاظ شود و در شرایط یکسان (تحصیلات، مدت کار، فرزندان و..) ویژگی اشخاص مورد لحاظ قرار گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: به طور مثال اگر دو نفر در یک شرایط یکسان قرار داشته باشند، حقوق یک فرد بر دیگری برتری نخواهد داشت.

رضا شیران خراسانی در خصوص بحران بیکاری در کشور و راهکارهای خروج از آن یادآور شد: متاسفانه بحران بیکاری دامنگیر همه اقشار کشور است و فقط مختص به قشر ایثارگران نیست، اگر چه در مورد جامعه بزرگ ایثار، قانون تکلیف آنها را روشن کرده است و در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز بر موضوع ایجاد اشتغال توسط دولت تاکید شده است و دولت هم باید قانون را اجرا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر در مواردی دولت قانون را در مورد ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگران اجرا نکند، از سوی سازمان ها و نهادهای ذیربط مانند بنیا دشهید به مجلس اطلاع داده شود تا به دولت تذکر لازم داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *