قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / توضیحات رئیس فراکسیون ایثارگران در خصوص سهمیه ایثارگران

توضیحات رئیس فراکسیون ایثارگران در خصوص سهمیه ایثارگران

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس با رد موضوع افزایش سهمیه های فرزندان ایثارگران در کنکور سال ۹۷  تشدید رقابت های علمی در جامعه ایثارگری را مورد تاکید قرار داد.

کهف شاهد: رییس فراکسیون ایثارگران مجلس با رد موضوع افزایش سهمیه های فرزندان ایثارگران در کنکور سال ۹۷ تشدید رقابت های علمی در جامعه ایثارگری را مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز برخی از شبهات در مورد افزایش سهمیه فرزندان ایثارگران در آستانه برگزاری کنکور سال ۹۷ در فضای مجازی اظهار داشت: اصل موضوع این است که جانبازانی که زیر ۲۵ درصد هستند باید با ۵۰ درصد یکسان باشند و استناد ما هم به ماده ۷۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است که بر این موضوع تصریح دارد که جانباز در هر درصدی که قرار دارد  می تواند از سهمیه ها استفاده کند؛ چرا که قبلا فقط همسر و فرزندان جانباز بالای ۲۵ درصد از این مزیت استفاده می کردند؛ در حالی که جانبازان دارای ۲۴ درصد به پایین نمی توانستند از آن سهمیه استفاده کنند.

وی در ادامه توضیحات خود در مورد شبهات افزایش سهمیه های علمی خاطرنشان کرد: ما آمدیم گقتیم همسر و فرزندان این جانبازان هم می توانند از سهمیه استفاده کنند ولی متاسفانه این شبهه پیش آمده است، در حالی که قصد داشتیم رقابت علمی را در بین ایثارگران بالا ببریم تا این شایعه را که گفته می شود برخی از ایثارگران با نمره تراز علمی پایین به رشته های مهم دانشگاهی مانند پزشکی می روند را برطرف کنیم.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد قرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد داوطلب فقط ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر است، اما فرزندان زیر ۲۵ درصد ۷۰ هزار نفر است متذکر شد: اگر این دو سهمیه با یکدیگر ادغام شود باعث افزایش رقابت علمی خواهد شد.

حجت الاسلام نوروزی یادآور شد: براساس سهمیه های قانونی، ۲۵ درصد ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی برای جانبازان ۲۵ درصد(فرزندان شهدا، جانبازان، همسران و فرزندان جانبازان و آزادگان) و ۵درصد نیز برای رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ درصد است. بنابراین ما سهمیه مازاد بالای ۲۵ درصد را به خانواده ۷۰ هزار نفری زیر ۲۵ درصد اختصاص داده  و ۵ درصد سهمیه رزمندگان همچنان بر سر جای خود باقی است، در حالی که قبلا  ایثارگران و جانبازان زیر ۲۵ درصد فقط ۵ درصد سهمیه را داشته اند ولی ما آمدیم آن دو را با هم ادغام کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *