قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / طرح اختصاصی سهمیه پزشکی کنکور ۹۷ ایثارگران در مجلس

طرح اختصاصی سهمیه پزشکی کنکور ۹۷ ایثارگران در مجلس

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی طرح نحوه اختصاص سهمیه پزشکی ایثارگران و فرزندان آنان در کنکور سالجاری خبر داد.

کهف شاهد: سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی طرح نحوه اختصاص سهمیه پزشکی ایثارگران و فرزندان آنان در کنکور سال جاری خبر داد.

احمد همتی نماینده مردم سمنان،سرخه و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اتخاذ کار کارشناسی برای استفاده از سهمیه ایثارگری در کنکور ۹۷ خاطرنشان کرد: در نشست اخیر اعضاء کمیسیون بهداشت و درمان موضوع نحوه اختصاص سهمیه ایثارگران و اقداماتی که باید انجام شود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

وی گفت: در این راستا بحث های کارشناسی مختلفی با حضور کارشناسان بنیاد شهید انجام شد اما نتیجه بحث ها این بود که واقعا باید در این خصوص مستندسازی شود چرا که وقتی آمارها مطرح می شد معلوم بود که خیلی مستدل و قابل استناد نیست.

 نماینده ایثارگر مجلس دهم با بیان اینکه آمارها باید مستند و قابل دفاع باشد اظهار داشت: آمارها باید مستند و کارشناسی شده باشد و پس از اینکه تجزیه و تحلیل علمی شد در خصوص آن اتخاذ تصمیم شود.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: اینکه بدون کارشناسی یک طرح را تصویب کنیم و بخشی از جامعه ایثار از آن نتوانند بهره ببرند و موضوع درصدها دوباره مطرح شود، اقدام درستی نیست و باید در این خصوص(سهمیه پزشکی) تصمیم متعادلی اتخاذ شود که در عین حال که حق و حقوق جانبازان معزز داده می شود، بین آنها هم اختلاف بوجود نیاید و سهمیه آزاد نیز خدای ناکرده به موضوع بدبین نشود.

دکتر همتی در خصوص خروجی نشست اعضای کمیسیون بهداشت تاکید کرد: قرار شد در جلسه آینده از مسئولان سازمان سنجش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و بنیاد شهید دعوت شود تا با ارائه آمارهای تحلیلی و بررسی رتبه های درصد قبولی تصمیم منطقی برای اعمال سهمیه پزشکی ایثارگران در سال ۹۷ اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *