قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / پاسداری از خون شهدا رسالت همه مردم و مسئولان است

پاسداری از خون شهدا رسالت همه مردم و مسئولان است

معاون اول رییس جمهور گفت: پیروزی و سربلندی کشور و عزت جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهدا، رسالتی فراموش‌نشدنی است که بر دوش همهٔ مردم و مسئولین قرار دارد.

کهف شاهد: دکتر اسحاق جهانگیری روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه در دومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با بیان اینکه ایثار نیاز همیشگی ملت‌هاست، افزود: ‌کشور ما در مقطعی از تاریخ شاهد ایثار و ازخودگذشتگی شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز بود و این عزیزان کار بسیار بزرگی را انجام دادند. در آن زمان ملت ایران در جنگی ظالمانه قرار گرفت که قدرت‌های بزرگ آن زمان و کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای عرب پشتیبان آن بودند و در چنین شرایطی بود که ملت ایران با ازخودگذشتگی و ایثار و با پشتوانه بزرگ تمدن و فرهنگ خود در جنگ به پیروزی رسید.
وی افزود: امروز نیز کشورمان نیازمند فرهنگ ایثار است. امروز می‌بینیم کشورهای مختلف منطقه به‌نوعی درگیر با گروه‌های تروریستی هستند و تمام این درگیری‌ها به‌گونه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران را زمین‌گیر کنند، اما ملت بزرگ ایران با عنایت خدا و ایثارگری و ازخودگذشتگی مانند همیشه از تمام مشکلات عبور خواهند کرد. لطفی که خداوند به ملت ایران دارد از برکت خون‌ هایی است که برای استقرار نظام بر زمین ریخته شده است. نظام جمهوری اسلامی و مسیری که در حال طی کردن است ماندنی خواهد بود و ما حتماً با سربلندی از همه مشکلات کشور عبور خواهیم کرد.
معاون اول رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه دارند تلاش کنند فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه زنده بماند چراکه امروز بیش از گذشته به این فرهنگ نیاز داریم و مدیران و مردم ما باید با ازخودگذشتگی و مهربانی مانند یک پیکر واحد به‌پیش بروند. پیروزی و سربلندی کشور و عزت جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهدا، رسالتی فراموش‌نشدنی است که بر دوش همهٔ مردم و مسئولین قرار دارد.
جهانگیری با تأکید بر اینکه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب و فرهیختگان شاهد با سایر دانشجویان دارای رتبهٔ علمی یک تفاوت دارند، اظهار کرد: مسئولیت این افراد نسبت به سایرین مضاعف است چراکه دانشجویان شاهد و ایثارگر بیش از همه می‌فهمند که راه شهدا و ایثارگران به چه معناست. این افراد باید با مسلح کردن خود به علم و دانش و فناوری روز در مصادر اصلی کشور قرار بگیرند و کشور را به جایگاهی که باید برسانند.
وی در پایان ضمن تشکر از حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی برای برگزاری این جشنواره گفت: لازم است دانش آموزان، دانشجویان و طلاب برتر عضو خانواده‌های شهدا و ایثارگران به‌عنوان یک الگوی ارزشمند به جامعه معرفی شوند و جامعه از آن‌ها درس بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *