قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / نحوه اجرای قوانین و مقررات ایثارگری در سازمان‌ها آسیب‌شناسی می‌شود

نحوه اجرای قوانین و مقررات ایثارگری در سازمان‌ها آسیب‌شناسی می‌شود

نشست کارگروه‌های حقوقی اداره کل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص آسیب‌شناسی نحوه اجرای قوانین و مقررات ایثارگری در سازمان‌ها برگزار شد.

کهف شاهد:  نشست کارگروه‌های حقوقی اداره کل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، بهاره کشفی مدیرکل امور مجلس و لوایح بنیاد، سید ناصر میرعیسی خانی مدیرکل امور حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد و اعضای کارگروه‌های حقوقی در سالن جلسات دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این جلسه پس از تبریک اعیاد شعبانیه به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کارگروه حقوقی در سال ۹۶ پرداخت.
اسلام کریمی بر مداومت جلسات کارگروه‌های حقوقی و تلاش وافر اعضای این کارگروه در جهت اجرایی کردن قوانین و مقررات مربوط به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین حذف قوانینی که ضمانت اجرایی ندارند، تأکید کرد.
باصری رییس کارگروه حقوقی نیز در این جلسه به تشریح اولویت‌های کاری این کارگروه در گذشته و اخذ پیشنهادات حاضرین در جلسه پرداخت.
در ادامه هریک از نخبگان حقوقی حاضر در جلسه پیشنهادات و راهکارهای عملی را در راستای نحوه فعالیت‌های کارگروه حقوقی و زیر مجموعه‌های این کارگروه، بررسی و بازنگری قوانین ایثارگری و همچنین نحوه ارتباط برقرار کردن این کارگروه‌ها با معاونت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه‌های کشور جهت خدمات‌رسانی بیشتر به جامعه ایثارگران ارائه کردند.
در این نشست مقرر شد ضمن تشکیل جلسات منظم کارگروه‌های حقوقی جهت بازنگری قوانین و مقررات ایثارگری، آن دسته از قوانین جامعی که ضمانت اجرایی دارند استخراج شوند و در جهت اجرایی نمودن بهتر قوانین تلاش مضاعفی صورت گیرد.
همچنین مقرر شد کمیته‌های تخصصی در کارگروه حقوقی با عنایت به موضوعات و مواد مندرج در قوانین و مقررات ایثارگری تشکیل شود و بر اجرای قوانین در سایر دستگاه‌ها نظارت داشته باشند و در راستای جلب حمایت‌های مادی و معنوی از سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در زمینه‌های مختلف برای ایثارگران تلاش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *