قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / دیدار مدیران تشکل های فرزندان شاهد سراسر کشور با حضرت آیت الله العظما نوری همدانی

دیدار مدیران تشکل های فرزندان شاهد سراسر کشور با حضرت آیت الله العظما نوری همدانی

مدیران تشکلهای فرزندان شاهد سراسرکشور بامرجع عالی قدرتقلید تشیع آیت الله العظما نوری همدانی دیدارکردند
درابتدای این دیدار آیت الله محمدی عراقی، رئیس هیئت امناءکانون همبستگی فرزندان شاهد، گزارشی ازفعالیتهای کانون ارائه نمودند

همچنین در این دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی مطالبی را به مدیران تشکل های شاهد سراسر کشور متذکر شدند.

 

آیت الله نوری همدانی در این دیدار با اشاره به تاثیر جهاد و شهادت در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی گفتند: اسلام در سایه ی مجاهدت پیشرفت میکند و ائمه ما همه انتظار شهادت را میکشیدند و با شهادت از دنیا رفته اند. آنگونه که در ابتدای صحیفه سجادیه، امام سجاد(ع) طلب شهادت میکنند و حضرت امیر(ع) نیز در نامه به مالک میفرماید از خدا خواسته ام مرگ من و تو با شهادت باشد.

ایشان در این دیدار به حدیث نبوی اشاره کرده و نقل فرمودند: للشهید سبع خصال(برای شهید هفت خصلت است). اول- قطره خونش باعث بخشش گناهان اوست. دوم- سرش در دامن حوریان است و آنها غبار از صورتش میزدایند. سوم- از لباسان بهشتی پوشیده میشود. چهارم- متصدیان بهشت راهش را عطرافشانی میکند و او را به سوی بهشت بدرقه میکنند. پنجم- قبل از شهادت جای خود را در بهشت میبیند. ششم- جای خود در بهشت را خودش انتخاب میکند. هفتم- وجه خدا را زیارت میکند.

این مرجع تقلید در خصوص مواجهه با مفاسد در جامعه اظهار داشتند: اسلام همیشه فریادگر میخواهد و باید در صحنه حضور داشت تا بتوان با فساد مبارزه کرد.

ایشان افزودند: تا کسی جان ندهد اسلام پیشرفت نمیکند و انقلاب ما در اثر خون شهدا به پیروزی رسید و کشورهایی مانند بحرین و یمن به واسطه خون دادن میتوانند از چنگال حکام ظالم خود رهایی یابند. برای مبارزه با مفاسد باید خانواده های شهدا به میدان بیایند و به برگزاری جلسات و سخنرانی اکتفا نکنند.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: انقلاب را در حال حاضر رهبری آیت الله خامنه ای نگاه داشته است و ایشان هم تنها هستند و همه ما باید بر محور منویات ایشان حرکت کنیم.

ایشان با اشاره به فعالیت های اجتماعی و دیدارهای فراوانشان با خانواده های شهدا تصریح کردند: با مطالعات فراوان پی برده ام که شهدا تربیت شده ی مجالس دعای کمیل و روضه هستند.

ایشان یادآور شدند: بنده سال ۱۳۲۲ به قم آمدم و در آن زمان علما مورد احترام نبودند و بر علیه آنها کتاب ها نوشته شده بود. در این شرایط امام خمینی(ره) کتاب کشف الاسرار را نوشتند و گفتند فساد در جامعه ناشی از فاصله گرفتن از علماست.

این مرجع تقلید حفظ اسلام و انقلاب را در گرو وحدت و مجاهدت مجاهدان دانست و گفت: لازم است کل خانواده های شهدا در یک تشکیلات جمع شوند و یک فرد از خانواده های شهدا در راس آن قرار بگیرد و در برابر جریانات جامعه موضع گیری قاطع داشته باشد؛ چرا که اگر یک جمعیت قوی در میانه ی میدان باشد میتواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی ضمن ارائه گزارش از فعالیت های تشکل های شاهد و ایثارگر، نسبت به غیر اسلامی بودن برخی از اجزاء جامعه از آیت الله نوری همدانی درخواست ارائه راهکار شده بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *