قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / توهین به ایثارگران را در بنیاد شهید تحمل نمی‌کنیم

توهین به ایثارگران را در بنیاد شهید تحمل نمی‌کنیم

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما باید خانواده شهدا و ایثارگران را تکریم کنیم و همکاران باید تحمل حل مشکلات جانبازان را داشته باشند.

کهف شاهد: همایش بزرگداشت شهدای کارمند و تجلیل از خادمان شهدا و ایثارگران با حضور حجت الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز یک شنبه ۲۰ اسفندماه ۹۶ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به ایام بزرگداشت روز شهدا گفت: ۱۷ تا ۲۲ اسفندماه را به عنوان بزرگداشت شهدای انقلاب اسلامی از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و ترور گرفته تا شهدای خدمت در نظر گرفته‌ایم. امام خمینی(ره) در سال ۵۸ فرمان تشکیل بنیاد شهید را در ۲۲ اسفندماه صادر کرد. زمانی‌که امام فرمان تشکیل چنین نهادی را داد، هنوز سه هزار شهید شناخته شده هم نداشتیم. بنیاد شهید برای خدمت به خانواده شهدا و توسعه فرهنگ شهادت تشکیل شد. امام با دید وسیع خود برای ترویج فرهنگ شهدا این دستور را صادر کردند زیرا فهمیده بودند عامل پیروزی ما بر دشمنان فرهنگ باارزش شهداست. کسانی که برای حمایت از اسلام و رهبری به شهادت رسیدند.

وی افزود: امام از همان روز اول تشکیل بنیاد برای ترویج فرهنگ شهادت سفارش بسیاری داشت. بعدا آمار شهدا با گذشت جنگ تحمیلی نزدیک به ۲۳۰ هزار شهید رسید. ما در دو هدفی که امام برای بنیاد ترسیم کرد مشغول فعالیت شدیم. نباید کس منکر خدمات بنیاد شهید شود. ما به خدمت رسانی به خانواده شهدا افتخار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با گذشت ۴ سال و نیم از مسئولیتش در بنیاد شهید گفت: من در این مدت سعی کرده‌ام بتوانم با همه کارمندان بنیاد همراهی داشته باشم و از مجموعه‌ سابق بنیاد برای مسئولیت‌ها استفاده کنم. به معاونین خود نیز اعلام کردم انتصابها از داخل مجموعه باشد. ما در مجموعه خود بالای ۱۰۰ شهید داشته‌ایم. به غیر از آن اکثر کارمندان بنیاد از خود ایثارگران، جانبازان و آزادگان هستند. این نشان می‌دهد آنها امتحان خود را پس داده‌اند و ایثارگری خود را به نهایت رساندند.

شهیدی با اشاره به نوع برخورد کارمندان بنیاد شهید با ایثارگران گفت: من بارها گفته‌ام ما توهین نسبت به ایثارگران را در مجموعه‌های بنیاد شهید تحمل نمی‌کنیم. ما باید خانواده شهدا و ایثارگران را تکریم کنیم و همکاران باید تحمل حل مشکلات جانبازان را داشته باشند. باید با دیده احترام آنها را تحویل بگیریم. برخورد نامناسب قابل تحمل نیست. بنده در همین زمینه یک فرزند شهید را در یکی از استانهای مرکزی به خاطر بی‌احترامی به پدر دو شهید برکنار کردم و همچنین در شهرستان دیگری جانباز دیگری را بر زمین زده بود بعد از ۲۴ ساعت مورد بازخواست قرار گرفت و با او برخورد شد.

وی افزود: من شما کارمندان را به صفا و صیمیمت و تکریم ایثارگران توصیه می‌کنم، در نزدیکی ایام نوروز هم مشکلات ایثارگران را شنیده و رسیدگی کنید. در این ایام با فرزندان شهدا دیدار داشته و مشکلاتشان را ارزیابی کنید. از همه خدماتی که داشته‌اید تقدیر کرده و دست شما را می‌بوسم. می‌دانم که در بنیاد نیز نارسایی‌هایی وجود دارد اما فراموش نکنید که برخی از مشکلات گریبان گیر کل کشور است نه تنها بنیاد شهید مثل موضوع اشتغال.

معاون رئیس جمهور با اشاره به معضل اشتغال در کشور گفت: هنوز ۱۲.۵ درصد جمعیت ما نیازمند اشتغال است و جا دارد بگویم با فعالیتهای مسئولین بنیاد ما در جامعه ایثارگری تنها ۴.۵ درصد ایثارگر بیکار داریم. از همکاران تقاضا دارم بگذارید کسانی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند از بنیاد رفته و برای فرزندان ایثارگران اشتغال ایجاد کنیم. می‌بایست در بنیاد شهید روشهایمان را کمی تغییر داده و خلاقیت و نوآوری داشته باشیم. در اجرای کارها بازنگری کنیم و با توجه به اخلاق مندی کمر همت برای خدمت به جامعه ایثارگری ببندید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *