قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / اسفندیاری:باتوجه به بصیرت خانواده شهدا،باید از آنها به عنوان چراغ هدایت جامعه استفاده شود

اسفندیاری:باتوجه به بصیرت خانواده شهدا،باید از آنها به عنوان چراغ هدایت جامعه استفاده شود

علی اسفندیاری رئیس هیئت مدیره «کانون همبستگی فرزندان شاهد» کشور در مراسم اولین اجتماع فرزندان شاهد شهرستان انار و رفسنجان که در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد برگزار شد با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت :قبل از اینکه شما فرزندان شاهد در این مکان جمع شوید پدران شما در این مجلس حضور دارند آنها از اینکه شما در این اجتماع برای یک هدف بزرگ جمع شده اید خوشحال هستند .

وی به جمله معروف امام راحل اشاره کرد و تصریح کرد : “خانواده های شهدا چشم و چراغ ملتند “و این افتخار ماست،مسئولین دولتی و استانی وهمه باید این جمله را برای خود باز تعریف راهبردی کنند و برای خود احساس وظیفه کنند در جهت اینکه اگر خانواده شهدا بصیرت لازم را داشته باشند می توانند چراغ هدایتی پر نور برای جامعه باشند .

اسفندیاری بیان داشت: اگر میخواهید بیشتر مشکلات کشور حل شود باید از خانواده ی شهدا به عنوان چراغ هدایت جامعه استفاده کنید .

وی به فضاها و شبکه های مردمی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی،شبکه خانواده شهدا و افراد وابسته به آنها هستند. از خصوصیات بارز این شبکه اجتماعی دلسوزی برای نظام ، گستردگی این شبکه در بین آحاد مردم و پراکندگی آن در سطح کشور است که باعث برتری آن نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر است.

اسفندیاری با بیان اینکه ظرفیت شبکه اجتماعی باید سالم و در جهت نظام باشد گفت : در شهرستان های انار و رفسنجان ۹۵۰ شهید وجود دارد که خانواده شهدای درجه اول و وابسته مستقیم به این شهدا تشکیلاتی در حدود ۲۰ هزار نفر را شکل میدهند ؛ امروز باید از این ظرفیت شبکه اجتماعی استفاده کنیم باید این کار جریان سازی شود چرا باید این جریان را ضد انقلاب به دست گیرد ؟

رئیس هیئت مدیره کانون همبستگی فرزندان شاهد کشور عنوان داشت: مقام معظم رهبری (حفظه الله )بر کار تشکیلاتی اشاره دارند و ما باید به این امر مهم توجه کنیم و هر چه کار تشکیلاتی بیشتر و بهتر باشد دشمن ناامیدتر می شود .

وی به فعالیت ها و برنامه های «کانون همبستگی فرزندان شاهد»درجهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره نمود و افزود: به منظور گفتمان سازی ، ارتقای فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است که برخی از آنها در شرف اجراست و برخی دیگر در دستور کار قرار دارد که اجرای این برنامه ها نیازمند کمک و یاری خانواده شهداء است. زیرا این تشکل کاملا مردمی و وابسته به حرکت و جنبش خانواده شهدا است و بدون همت جمعی به اهدافش نمی رسد.

علی اسفندیاری در پایان ضمن تشکر از تلاش های همه دست اندکاران امور شهدا و خانواده هایشان و بنیاد شهید ، به تلاش های کانون برای رفع مشکلات خانوده شهداء نیز اشاره کرد و اظهارداشت: برای حل برخی مسائلی که خانواده شهداء با آن مواجه هستند، با اهتمام مدیران کانون و به خصوص پیگیری هیئت امناء ، اقدامات مؤثر و اساسی در قالب مکاتبه با مراجع ذی صلاح یا جلسات با آنها صورت گرفته و همچنین با پیگیری های جدی که انجام شد، قوانین مهمی در سال های اخیر برای خانواده شهداء به تصویب رسیده است. ولی مشکلات زیادی همچنان باقی است که در تلاش برای حل آن هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *