قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / برگزاری کمیسیون‌های پزشکی خانواده‌های شاهد و ایثارگر

برگزاری کمیسیون‌های پزشکی خانواده‌های شاهد و ایثارگر

مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری کمیسیون‌های پزشکی ویژه بررسی حق پرستاری و همیاری خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر که دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بوده و نیازمند مراقبت هستند در سراسر کشور خبر داد.

 

کهف شاهد: غلامرضا طائبی با اشاره به تشکیل کمیسیون‌های پزشکی خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تمام استان‌های کشور گفت: این کمیسیون‌ها در راستای اجرای مواد ۲۲ و ۲۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور تشکیل شده است که بر اساس آن دولت برای حمایت از سلامت خانواده‌های شاهد و ایثارگر، موظف به پرداخت حق پرستاری و همیاری به آن‌هاست.
وی افزود: در همین راستا از تاریخ اول بهمن‌ماه کار برگزاری کمیسیون‌های پزشکی مربوطه برای رسیدگی به بیش از ۳۶ هزار و ۶۰۰ درخواست و پرونده ثبت شده در سامانه سجایا در سراسر کشور آغاز شد. از این تعداد پرونده بالغ بر ۳۴ هزار پرونده قابلیت طرح در کمیسیون‌های پزشکی را داشتند که تا تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه و در فاز اول رسیدگی به درخواست متقاضیان ۳۲ هزار و ۴۵۲ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و منتج به صدور شد.
مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص نتایج و وضعیت رسیدگی به پرونده‌ها در کمیسیون پزشکی گفت: بالغ بر ۲۵ هزار مورد از پرونده‌های بررسی شده مشمول مزایای ماده ۲۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد مشمول ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و قریب به ۴ هزار و ۷۰۰ نفر نیز مشمول تسهیلات مندرج در تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور شده‌اند.
طائبی با تشکر از تلاش و زحمات مسئولین و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران تمامی استان‌ها و شهرهای تابعه آن‌ها در تشکیل پرونده متقاضیان واجد شرایط و برگزاری کمیسیون‌ها در سطح استان‌ها گفت: مراحل بعدی برگزاری این کمیسیون‌ها جهت پرونده‌های باقی‌مانده در ماه‌های آتی انجام خواهد پذیرفت.
گفتنی است، بر اساس ماده ۲۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران والدین معزز شهدا، همسران و فرزندان گرامی شهدا که دارای بیماری‌های خاص و یا صعب‌العلاج بوده و نیازمند مراقبت و پرستاری هستند مشمول دریافت مزایای مندرج در قانون خواهند بود.
همچنین به استناد ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عائله تحت تکفل والدین و همسران معزز شهدا، جانبازان و آزادگان که دارای معلولیت و یا محجوریت هستند تحت پوشش این قانون و دریافت مزایای مربوطه می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *