قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / واکنش نمایندگان ایثارگر به رأی نیاوردن بودجه ۹۷

واکنش نمایندگان ایثارگر به رأی نیاوردن بودجه ۹۷

نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی از بی توجهی به ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده به شدت انتقاد کردند.

به گزارش کهف شاهد، روح الله حضرت پور طلا تپه  نماینده ایثارگر مردم ارومیه در مجلس دهم در واکنش به رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۷تاکید کرد: من از ابتدا هم با این نحوه بودجه ریزی در مورد ایثارگران در لایحه بودجه مخالف بودم و اعلام کردم آن را قبول ندارم و به درد ایثارگران نمی خورد.

ین نماینده جوان که فرزند شهید نیز می باشد در خصوص جایگاه ایثارگران در لایحه بودجه تقدیمی از سوی دولت دوازدهم یاد آور شد: متاسفانه در این لایحه نه تنها به ایثارگران توجهی نشده است بلکه حتی حق و حقوقی که قانون برای آنها تصریح کرده است لحاظ نشده و دولت دوازدهم باید پاسخگوی این موضوع باشد.

مفتح: ایثارگران باید لحاظ شوند

محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی که خود ید طولایی در تصویب بودجه های سنواتی در بهارستان دارد نیز در پاسخ به این سوال که رأی منفی نمایندگان مجلس چه پیامی دارد به خانه ملت گفت: باید برای جستجوی پیام رأی نمایندگان به سخنان مخالفان توجه کرد که البته به دلیل محدودیت‌ ها و قرعه ‌کشی انجام شده تعدای نیز نتوانستند نظرات کارشناسی خود را مطرح کنند.

فرزند شهید مفتح و عضو هیات امنای کانون همبستگی فرزندان شاهد تاکید کرد: بهتر است کمیسیون تلفیق برای بررسی بهتر لایحه بودجه محورهای مورد نظر نمایندگان را اخذ کند تا این محورها در اصلاح مجدد کلیات لایحه بودجه در نظر گرفته شود که این نظرات می ‌تواند در خصوص یارانه‌ ها و قیمت حامل‌ های انرژی یا در خصوص ایثارگران باشد.

بنابراین گزارش، رای مجلس که در مخالفت با نتیجه بررسی کمیسیون تلفیق صورت گرفت در شرایطی که این گزارش در کمیسیون تلفیق نیز تنها با یک رای بالاتر به تصویب رسید، قابل پیش ‌بینی بود.

محجوب: به دیدگاه  نمایندگان مخالف دولت توجه شود

علیرضا محجوب نماینده اصلاح طلب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس که سابقه حضور در چندین دوره مجلس شورای اسلامی را دارد نیز به خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: همیشه در صحن علنی مجلس، لایحه بودجه  در دو نوبت یکی همزمان با اعلام اعداد بودجه و بار دوم بعد از نهایی شدن آن در پی بررسی ماده واحده  و تبصره‌ هایش رای ‌گیری می ‌شود.

وی در پایان یادآور شد: رای منفی مجلس بدین معنا است که کمیسیون تلفیق این فرصت را دارد که بر اساس مخالفت‌ های صورت گرفته گزارش را اصلاح کرده تا مجدد در صحن مورد بررسی قرار گرفته و به رای گذاشته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *