قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس: پرداخت حق کامل پرستاری به والدین شهدا تصویب شد

در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس: پرداخت حق کامل پرستاری به والدین شهدا تصویب شد

با پیشنهاد و تصویب نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی پرداخت حقوق کامل تحت عنوان حق پرستاری برای والدین شهدا در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

کهف شاهد: مهرداد لاهوتی نماینده ایثارگر مردم لنگرود و عضو کمیسیون رسیدگی به لایحه بودجه ۹۷(تلفیق) با بیان مصوبات حوزه ایثارگران در کمیسیون تلفیق متذکر شد: پدران و مادران شهدا که اغلب آنها کهولت سن و دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند معمولا برای پرستاری نیاز به کسانی دارند که محرم و همراه آنها باشد وغالبا فرزندان شان این مسئولیت سخت را بر عهده دارند، بنابراین باید به نوعی حقوق برای آنها در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه نیزآمده است که به والدین شهدا بابت پرستاری حقوق کامل داده شود، منتهی موردی که خود دولت در لایحه بودجه سال آینده آورده بود و ما آن را حذف کردیم این بود که فقط معادل ۳۰ درصد حقوق و مزایای مصوب قانون کار بابت پرستاری داده شود، اما ما نگذاشتیم این اتفاق بیفتد و این بند را حذف کردیم که معنی آن این است که یه این عزیزان باید حقوق کامل پرداخت شود.

لاهوتی یادآور شد: متاسفانه خود این عزیزان هم نمی توانند تسهیلات اختصاص یافته در لایحه بودحه را جذب کنند، به طور مثال سال گذشته (گزارش آن در جلسه عنوان شد) فقظ توانایی جذب ۳۰ هزار مورد در بخش مسکن ایثارگران بوده است. در حالی که در سال گذشته ۱۰۰ هزار مورد تسهیلات در نظر گرفته شده بود!

عضو کمیسیون تلفیق در ادامه اظهار داشت: نکته دیگری که تصویب شد، ادامه پرداخت حقوق و اعتباراتی است که در مورد رزمندگان معسرلحاظ شده است که یکی از نمایندگان پیشنهاد آن را برای ۱۵۰ هزار نفر داده بود تا مبلغ از محل نهادهای فرهنگی صورت بگیرد اما نماینده دیگری پیشنهاد حذف را ارائه داد تا فقط بابت ۱۰۰هزار نفر از رزمندگان عزیز در سال ۹۷ اختصاص داده شود.

به گفته نماینده ایثارگر لنگرود در بهارستان در مورد رزمندگان معسر طبق روال درلایحه بودجه ۹۷ یک عدد و رقم پیش بینی شده است و معمولا هر ساله این اعداد و ارقام لحاظ می شود و این تعدادعلاوه بر افرادی است که از سپاه مبالغی را دریافت می کنند.

لاهوتی در پایان تاکید کرد: ما هم یک عددی را به روال گذشته در لایحه بودجه منظور و به این امر اختصاص داده ایم که همان عدد و رقم سال گذشته و افزایش خاصی نداشته است که امیدواریم در هنگام تصویب لایحه بودجه  در صحن علنی مجلس در صورت اختصاص منابع بیشتر، رزمندگان زیادتری را تحت پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *