قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی: تشکل‌های شاهد و ایثارگر همواره در اجرای امور به بنیاد کمک می‌کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی: تشکل‌های شاهد و ایثارگر همواره در اجرای امور به بنیاد کمک می‌کنند

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همواره دیدارهای مستمری با تشکل‌های مختلف ایثارگری داریم و نظرات و پیشنهادات این عزیزان کمک خوبی برای انجام فعالیت‌ها در بنیاد بوده است.

به گزارش «کهف شاهد»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه در دیدار با جمعی از دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر در محل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هم وطنان در حادثه غرق شدن کشتی، با اشاره به اهمیت نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: از ابتدای حضور در بنیاد دیدارهای مستمری با تشکل‌های مختلف ایثارگری برگزار کرده‌ایم و همواره نظرات و پیشنهادات این عزیزان کمک خوبی برای انجام فعالیت‌ها در بنیاد بوده است.
وی فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته توسط کمیسیون فرهنگی تشکل‌های شاهد و ایثارگر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همه ما باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت روز به روز پررنگ‌تر شود و باید در این مسیر از نهایت توان و ظرفیت‌ها استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از محورهای مهم فعالیت‌های فرهنگی را جاری شدن فرهنگ ایثار در سطح جامعه دانست و گفت: ایثارگری تنها منحصر به جبهه‌های نبرد نیست، بلکه ایثار باید در تمام عرصه‌های اجتماعی انجام شود و برقراری این فرهنگ در جامعه نیاز به تلاش زیادی دارد. خوشبختانه در کشورمان نمونه‌های بسیار زیادی از ایثار اجتماعی وجود دارد که می‌توان از این الگوها و نمونه‌ها برای تبیین و ترویج این فرهنگ در جامعه استفاده کرد.
معاون رییس جمهور با اشاره به ایجاد ۷۵ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران در طول ۴ سال گذشته گفت: از جمله اقدامات انجام شده برای اشتغال ایثارگران اختصاص ۱۵۵ میلیارد تومان توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در طی سال ۱۳۹۶ است که امیدواریم با توزیع کامل این مبلغ مشکل اشتغال حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران و خانواده معزز آنان برطرف شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با این حال باید توجه داشته باشیم که هم اکنون بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان گرانقدر و آزادگان سرافراز تحت پوشش بنیاد هستند و این آمار همچنان رو به افزایش است و این مسئله باعث شده به موازات ایجاد شغل برای ایثارگران، به تعداد ایثارگران جویای شغل نیز افزوده شود و در حال حاضر بیش از ۶۸ هزار نفر از ایثارگران جویای شغل هستند که در تلاشیم برای این عزیزان نیز امکان اشتغال ایجاد شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در خصوص وقوع زلزله در دو استان کرمانشاه و کرمان و وارد شدن خسارت به جمعی از ایثارگران این مناطق گفت: در بازدیدی که از این استان‌ها داشتیم از نزدیک وضعیت ایثارگران آسیب دیده را بررسی کردیم. یکی از اقدامات انجام شده برای این عزیزان تخصیص وام توسط صندوق قرض الحسنه شاهد بود که به سرعت انجام شد که جمعآ رقمی بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان به ۲ هزار و ۷۷۴ نفر از ایثارگران آسیب دیده در این ۲ استان اختصاص داده شد که شامل ۹۵ مورد در استان کرمان و بقیه در استان کرمانشاه بود.
وی با بیان اینکه تمام ایثارگران تحت پوشش بیمه «عمر، حادثه و حوادث غیرمترقبه» قرار دارند، گفت: بخشی از این بیمه مربوط به جبران خسارات وارده به منازل مسکونی و اسباب و اثاثیه ایثارگران در حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله است و بر همین اساس در خصوص ۲ زلزله اخیر، کار برآورد خسارت وارد شده به منازل و اثاثیه ایثارگران توسط بیمه البرز انجام شده است که بخشی از خسارت‌های وارده پرداخت شده و بقیه نیز در حال طی مراحل نهایی پرداخت خسارت است.
در ابتدای این جلسه نیز اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به ارائه گزارشی از فعالیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر پرداخت و گفت: در حال حاضر ۵۵ تشکل رسمی دارای مجوز در حوزه ایثار و شهادت در شهر تهران مشغول به فعالیت هستند. تشکل‌های شاهد و ایثارگر فعالیت‌های خوبی داشته‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها برپایی قرارگاه فرهنگی در جریان راهپیمایی اربعین بوده است.
گفتنی است جمعی از دبیران تشکل‌های حاضر در این جلسه نیز به بیان نظرات و طرح سؤال‌های خود در مورد اشتغال ایثارگران، حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکل های شاهد و ایثارگر و فعالیت های مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداختند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *