قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / بررسی تسهیل جذب متقاضیان شاهد و ایثارگر به عنوان هیئت علمی

بررسی تسهیل جذب متقاضیان شاهد و ایثارگر به عنوان هیئت علمی

نشست مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تسهیل در جذب متقاضیان شاهد و ایثارگر به عنوان هیئت علمی برگزار شد.

کهف شاهد: نشست مشترک اداره کل آموزش بنیاد با مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور ارزیابی عملکرد اجرای بند «ز» از ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و همچنین بند (پ) ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص متقاضیان جذب حیات علمی واجدین شرایط شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.


در این جلسه محمد علی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد اظهار داشت: قانون تکالیفی را برای جذب هیئت علمی از میان متقاضیان شاهد و ایثارگر برای دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها تعیین کرده و همه دانشگاه‌ها نیز مکلف به اجرای آن هستند.
وی افزود: طبق توافق با مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم مقرر شد متقاضیان واجد شرایطی که امکان جذب هیئت علمی آنان در دانشگاه‌های مادر میسر نیست، ساز و کار اجرایی از طریق هیئت عالی جذب مهیا شود تا جذب آنها در دیگر دانشگاه‌های هم طراز انجام پذیرد.
در ادامه حجت الاسلام رضوان طلب رییس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم ضمن ابراز خرسندی از همکاری فی مابین، در خصوص نحوه اجرای بند «ز» ماده ۴۴ برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: خوشبختانه این ماده قانونی در حد مطلوب اجرا شده و امیدوار هستیم در برنامه ششم نیز بتوانیم به خوبی از عهده اجرای بند پ ماده ۹۰ برآییم.
در این جلسه کلیه مسائل مرتبط با واجدین شرایط جذب هیئت علمی برای شاهد و ایثارگر مندرج در قانون بحث و بررسی و مقرر شد برای تسریع در فرآیند اجرایی، مقدمات هوشمند سازی احراز هویت ایثارگران به صورت تبادل اطلاعات و از طریق وب سرویس انجام شود، ضمن آنکه تمهیدات لازم به منظور آماده‌سازی متقاضیان شاهد و ایثارگر برای جذب هیئت علمی به صورت آموزش‌های مجازی برنامه‌ریزی خواهد شد.
این نشست با حضور محمد علی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد، حجت الاسلام رضوان طلب رییس مرکز جذب هیئت علمی، دکتر برومند معاون مرکز جذب و تعدادی از کارشناسان در مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم برگزار شد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *