قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / پیاده روی اربعین به نیابت از تمامی شهداء جهان اسلام در قالب طرح نائب الشهید انجام شد

پیاده روی اربعین به نیابت از تمامی شهداء جهان اسلام در قالب طرح نائب الشهید انجام شد

در اربعین سال ۹۵ و ۹۶، به نیابت از تمامی شهدائی که اطلاعات آنها در سامانه طرح گردآوری شده بود، پیاده روی اربعین و زیارت مضجع اباعبدالله (ع) ، در قالب طرح نائب الشهید انجام شد.

 

حسین عامریان، رئیس کارگره شاهد کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: در پیاده روی اربعین سال ۹۵ و ۹۶ در قالب طرح مرکزی نائب الشهید حدود یک میلیون چهارصد هزار نفر توفیق انجام پیاده روی اربعین و زیارت مضجع اباعبدالله (ع) به نیابت از شهداء را پیدا کردند.

مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد افزود: پیاده روی اربعین به نیابت از شهداء ، محدود به شهداء ایرانی نبوده و کلیه شهداء جهان اسلام و جبهه مقاومت که اطلاعات آنها در سامانه این طرح گردآوری شده بود را شامل می گردید. لذا پیاده روی اربعین به نیابت از شهداء کشورهای لبنان ، حشد الشعبی(مدافع حرم) عراق، بحرین، یمن ، پاکستان، افغانستان و نیجریه ، با صدور کارت های نیابت آن شهداء ، انجام شد.

وی در ادامه تصریح نمود: از حدود ۲۳۰ هزار شهید ایرانی ، اطلاعات حدود ۱۲۰ هزار شهید گردآوری شده است که ۵۰ هزار شهید در سامانه این طرح، دارای تصویر هستند و از مابقی شهداء صرفا مشخصات اولیه ای را بدون تصویر در اختیار داریم که در تلاش برای تکمیل آن هستیم.

عامریان تأکید کرد: زوار اربعین حسینی، انتظار دارند که حداقل تصویری از شهید مورد علاقه آنها که قرار است نائب آن باشند را به آنها ارائه دهیم. ضمن آنکه در تلاش هستیم اطلاعات بیشتری از شهداء مانند وصیتنامه، زندگی نامه و … را نیز در این سامانه گردآوری نمائیم که کسانی که توفیق نیابت شهیدی را یافته و او را به عنوان الگوی خود انتخاب می کنند، اطلاع و آگاهی حداقلی درخصوص شخصیت آن شهید داشته باشند.

رئیس کارگره شاهد کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین افزود: البته در اختیار نداشتن تصاویر شهداء، موجب سلب توفیق انجام نیابت از شهدائی که تصویر آنها را نداشتیم نشد و حداقل یکبار نسبت به صدور کارت آن شهداء و انجام پیاده روی اربعین حسینی به نیابت از آنها ، اقدام گردید. لذا در دو سال گذشته برای کلیه شهدائی که اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده بود، نیابت در زیارت انجام شد.

وی در پاسخ به این سؤال که با وجود اینکه اطلاعات ۱۲۰هزار شهید را در اختیار داشتید، چطور در طی این دو سال یک میلیون و چهارصد هزار نفر نائب شهداء بودند، اظهار داشت: از شهدائی که تصویر آنها را در اختیار داشتیم، چندین نوبت کارت نیابت شهداء چاپ گردید که در نتیجه چندین نفر نائب یک شهید در پیاده روی اربعین حسینی بودند.

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *