قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / حمایت دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از شرکت‌های دانش‌بنیان

حمایت دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از حمایت این دفتر از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ ها در جهت اشتغال‌زایی خبر داد.

به گزارش کهف شاهد، نخستین نشست «راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فرصتی جهت ساماندهی و رفع مشکل اشتغال جامعه ایثارگری» با حضور اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، سجاد قاسمی رییس مرکز حراست بنیاد، حجت‌الله امانی مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد و معاون صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل سالن اجتماعات اداره کل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.
اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساماندهی اشتغال ایثارگران و تقویت روحیه خوداتکایی ایثارگران تأکید کرد: اقتصاد دانش‌بنیان و توجه جدی به آن راه برون‌رفت از معضل بیکاری است و این اداره کل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ ها را در اولویت قرار داده است.
حجت‌الله امانی مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد نیز از آمادگی بنیاد برای سیاست‌گذاری و حمایت‌های هدفمند از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.
سجاد قاسمی رییس مرکز حراست نیز بر لزوم جذب نخبگان و کارآفرینان شاهد و ایثارگر به عنوان ذخایر نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد.
از مهم‌ترین پیشنهاد‌های مطرح شده در این نشست می‌توان به شناسایی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی نخبگان به آنان، توانمندسازی ایثارگران، جمع‌آوری ایده‌های موفق، اشتغال پایدار جامعه ایثارگری، تجاری‌سازی ایده‌ها به‌صورت منطقه‌ای و ارائه آن‌ها در قالب برپایی نمایشگاه و بهره‌گیری از صندوق نوآوری و شکوفایی بود.
در این نشست مقرر شد کمیته‌ای به‌منظور سیاست‌گذاری فعالیت‌های اشتغال و بررسی طرح‌های کارآفرینی و دانش‌بنیان ایثارگران متشکل از اداره کل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، اداره کل اشتغال و کارآفرینی، مرکز حراست، صندوق اشتغال و کارآفرینی و صندوق قرض‌الحسنه شاهد و ایثارگر تشکیل شود و این کمیته با ظرفیت سنجی و نیازسنجی، نخبگان را شناسایی کرده و به‌عنوان هیئت ممیزه طرح‌های آنان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *