قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / کمیته بانوان کانون همبستگی فرزندان شاهد، رسما فعالیت خود را آغاز کرد

کمیته بانوان کانون همبستگی فرزندان شاهد، رسما فعالیت خود را آغاز کرد

کمیته بانوان کانون همبستگی فرزندان شاهد با برگزاری همایشی با حضور همسران و فرزندان شهداء و تشریح برنامه های این کمیته در حوزه های مختلف، رسما فعالیت خود را آغاز نمود.

به گزارش کهف شاهد؛ در ابتدای این مراسم عامریان مدیرعامل کانون به تشریح اهداف و برنامه های کلی تعریف شده برای حوزه بانوان شاهد پرداخت و اظهار داشت: از اهداف اصلی کانون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که یکی از لوازم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم خانواده های شهداء است.

وی افزود: آسیب های اجتماعی در جامعه افزایش یافته و خانواده شهداء نیز بعضا در معرض این آسیب ها قرار گرفته اند. لذا از آنجا که همه ما نسبت به جمعی که به آن تعلق داریم مسئول هستیم، ضمن آنکه نمی توانیم نسبت به مشکلاتی که درون خانواده خود می بینیم بی تفاوت باشیم و به هر ترتیبی که بتوانیم باید برای رفع مشکلات از اعضاء این خانواده ارزشمند اقدام نمائیم، لازم است در جهت اعتلای جایگاه و منزلت خانواده خود و بهتر از پیش بودن آنها، گام های مؤثری برداریم و این را بدانیم که این یک حق انتخاب نیست؛ بلکه تکلیفی است شرعی و اخلاقی بردوش تک تک اعضاء این خانواده که موظف به انجام آن هستند که بعدا به جهت عدم انجام وظیفه مورد مؤاخذ شهداء قرار نگیرند. لذا برنامه های متنوع و متعددی یا اجرا شده و برخی از آنها امروز معرفی می شود و برخی دیگر در دستور کار کانون قرار دارد که در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل کانون با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع خلاء های قانونی خانواده ها شهداء اضافه کرد: در جهت رفع مشکلات و خلاء های قانونی که برای ایثارگران وجود داشت، در دو سال اخیر با همت و پیگیری ویژه اعضاء هیئت امناء این کانون در مجلس و برخی نمایندگان ایثارگر مجلس و علیرغم مخالفت های دولت، قوانین مهمی به تصویب رسید.

عامریان افزود: مصمم هستیم در مسیر فراهم آوردن شرایط بهتر برای دیگر اعضاء این خانواده، متکی به توان و ظرفیت همسران و فرزندان شهداء باشیم و با مشارکت خود آنها و برنامه ریزی صحیح، گام های تأثیرگذاری را برداریم.
وی در ادامه به معرفی کلی از برنامه های کمیته بانوان کانون پرداخت و اظهار داشت: در حوزه بانوان برنامه ها برای سه طیف همسران شهداء جنگ، همسران شهداء حرم و دختران شهداء پیش بینی شده است که در سه حوزه توانمندسازی، مشاوره و روانشناسی و اردویی دنبال می گردد و اجرای تمام این برنامه ها نیز با مشارکت خود بانوان شاهد اجرا خواهد شد که ابتدا در تهران و بزودی در سراسر کشور توسط تشکل های عضو کانون اجرا می گردد.

در ادامه این همایش مدیران کمیته بانوان کانون همبستگی فرزندان شاهد، به تشریح برنامه های اجرایی این کمیته در حوزه توانمندسازی، اردویی و روانشناسی و مشاوره پرداختند.

از دیگر برنامه های این همایش سخنرانی دکتر گلزاری متخصص روانشناسی و مشاوره و دکتر رحیمی خواه متخصص طب سنتی و طب سوزنی درخصوص راه های افزایش شادکامی و نشاط بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *